Generalnie czynne mamy zawsze. Rejestracja

Gears of War Xbox 360 Ciekawostki

1

Gears of War, zgodnie z informacjami udostępnianymi przez studio deweloperskie Epic Games jest jednym z głównych powodów, dla których konsola Xbox 360 wyposażona została w 512 MB pamięci RAM, zamiast pierwotnie zakładanych przez Microsoft 256 MB. To kosztowało koncern ponad miliard dolarów.

2

Słynna piła łańcuchowa została prawie usunięta z gry - powodem były różnice na linii departamentów kreatywnych pomiędzy autorami, studiem Epic Games, a wydawcą - firmą Microsoft Game Studios.

3

Akcja gry osadzona została na 'Sera', planecie toczonej przez przeszłe i aktualne wojny, które całkowicie wyniszczają to miejsce - wymawiając jej nazwę od tyłu wychodzi 'Ares' - grecki Bóg Wojny.

4

Pierwsze porcje tego, co później można było nazwać grą Gears of War, zostały koncernowi Microsoft zaprezentowane w formie dema technologicznego silnika Unreal Engine 3.0 - firma była tak zachwycona oprawą wizualną, że prawie natychmiast podpisała z Epic Games umowę na przygotowanie gry na ich następny system - konsolę Xbox 360.

5

Gears of War początkowo miał być nową grą z serii Unreal - projekt miał nosić nazwę Unreal Warfare i skupiać się na walce z wykorzystaniem pojazdów. W trakcie procesu deweloperskiego główny reżyser gry, Rod Fergusson, zdał sobie sprawę, że prawdziwa akcja rozgrywa się i pochodzi z bliskich, brutalnych pojedynków, przy jednoczesnym skupieniu się na osłonięciu własnej postaci przed ogniem wroga. To zupełnie nie korelowało z serią Unreal, stąd też powstało całkowicie nowe IP.

6

Pierwotnie w rolę aktora podkładającego głos głównemu protagoniście w Gears of War (Marcus Fenix) wybrany został Steve Blum. Finalnie jednak studio Epic Games uznało, że do tej roli lepiej pasował będzie John DiMaggio.