Generalnie czynne mamy zawsze. Rejestracja

Assassin's Creed Xbox 360

Ocena gry: 9 / 10 - Głosów: 1

  • Assassin's Creed (Xbox 360) - Screenshot #1
  • Assassin's Creed (Xbox 360) - Screenshot #2
  • Assassin's Creed (Xbox 360) - Screenshot #3
  • Assassin's Creed (Xbox 360) - Screenshot #4
  • Assassin's Creed (Xbox 360) - Screenshot #5
  • Assassin's Creed (Xbox 360) - Screenshot #6
  • Assassin's Creed (Xbox 360) - Screenshot #7
  • Assassin's Creed (Xbox 360) - Screenshot #8
  • Assassin's Creed (Xbox 360) - Screenshot #9

Assassin's Creed (Xbox 360) - przygodowa gra akcji, pierwsza odsłona wyjątkowo popularnej na przestrzeni kolejnych lat serii Assassin's Creed, opowiadającej o odwiecznej walce kasty zabójców z klanem Templariuszy. Projekt stworzony i tym samym zapoczątkowany został przez zespół z kanadyjskiego studia deweloperskiego Ubisoft Montreal.

Gra pierwotnie wydana została na konsole siódmej generacji - PS3 oraz Xbox 360 - debiutując na rynku w listopadzie 2007 roku. W kwietniu 2008 roku swoją wersję otrzymali również posiadacze komputerów PC. Tytuł przygotowany został w wykorzystaniem silnika Scimitar (później AnvilNext) oraz zestawu bibliotek do symulacji zjawisk fizycznych - Havok.

W okresie bezpośrednio związanym z premierą Assassin's Creed, gra zebrała wyjątkowo pozytywne opinie - krytycy chwalili oprawę wizualną, kierunek artystyczny, oryginalność oraz scenariusz. Chociaż z drugiej strony gra krytykowana była za ogromną powtarzalność mechaniki rozgrywki. Tytuł ten zebrał szereg nagród w trakcie targów elektronicznej rozrywki E3 2006 oraz wiele prestiżowych oznaczeń w branży elektronicznej rozrywki w momencie podsumowania roku 2007.

Bezpośredni sequel gry, Assassin's Creed II, zadebiutował na rynku w listopadzie 2009 roku.

Fabuła

Tematem przewodnim Assassin's Creed jest fikcyjny konflikt rozgrywający się w rzeczywistych okresach historycznych, w którym uczestniczy kasta Zabójców walcząca o pokój i wolną wolę na świecie oraz Zakon Templariuszy, który również pragnie dla ludzkości pokoju, jednakże sposobem na jego osiągnięcie jest według przedstawicieli tego stowarzyszenia jedynie kontrola społeczeństwa.

Akcja gry osadzona została w trakcie Trzeciej Krucjaty na Ziemiach Świętych w 1191 roku - scenariusz koncentruje się na sekretnym porządku zabójców, opartym na doktrynach sekty Hashshashin. Gracze wcielą się w postać Desmonda Milesa, który wykorzystując zaawansowaną technologicznie maszynę Animus jest w stanie kontrolować postać sprzed wielu wieków poprzez bezpośredni wgląd we wspomnienia swoich genetycznych przodków - postać, w którą wciela się Desmond to Altaïr Ibn-La'Ahad - członek klanu Zabójców.

Mechanika Rozgrywki

Assassin's Creed, w wersji na konsolę Xbox 360, to przede wszystkim przygodowa gra akcji z elementami skradania (stealth) - gracze wcielają się w postać zabójcy, Altaira, którego poczynania śledzą poprzez dostęp do wspomnień swoich przodków, jakie uzyskuje żyjący w dzisiejszych czasach Desmond Miles za sprawą maszyny Animus.

Głównym celem rozgrywki jest eliminacja przewidzianych przez linię fabularną celi - serię zabójstw zleca graczom Al Mualim - lider bractwa zabójców. W trakcie rozgrywki, jaka toczy się w 1191 roku na terenach ziemi świętej, gracze zwiedzą takie miasta, jak Masjaf (miasto w Syrii, w muhafazie Hama), Jerozolimę, Akkę, czy też Damaszek.

Assassin's Creed (Xbox 360)

Mechanika rozgrywki w Assassin's Creed, oprócz wspomnianych wyżej zabójstw, związana jest z szeregiem dodatkowych zadań - śledzenie celi, przesłuchiwanie, kradzież, czy też wykonywanie pomniejszych zadań zlecanych przez członków bractwa, a przybliżających graczy do następnego celu, jaki powinien zostać zlikwidowany. Dodatkowo na graczy czeka szereg aktywności związanych z otwartą strukturą świata gry (sandbox) - wspinanie się na wieże widokowe, polowanie na Templariuszy, ratowanie cywili, etc.

Na potrzeby Assassin's Creed twórcy z Ubisoft Montreal opracowali zupełnie nową mechanikę zdrowia postaci określaną mianem poziomu synchronizacji pomiędzy wspomnieniami Demonda i Altaira - w momencie, gdy ten drugi odnosi obrażenia, reprezentowane są one przez zakłócenia i dewiacje dotyczące aktualnych wydarzeń, zamiast fizycznych uszkodzeń ciała i tym samym obrażeń postaci. Jeżeli wszystkie punkty synchronizacji zostaną utracone, gra rozpoczyna się od poprzedniego punktu kontrolnego. W momencie natomiast, gdy pasek synchronizacji jest pełny, gracz otrzymuje dodatkową umiejętność - "Eagle Vision", która pozwala 'renderować' wspomnienia, zaznaczając graczowi (poprzez kolor otoczki), która z postaci jest przyjazna, a która pełni rolę oponenta.

Deweloperzy

Patrice Desilets

Patrice Desilets

Patrice Désilets (urodzony 9 maja 1974 roku) - pracownik studia deweloperskiego Ubisoft Montreal, kanadyjski projektant gier video znany przede wszystkim ze stworzenia serii Assassin's Creed. Patrice pracował jako dyrektor kreatywny nad pierwszą częścią Assassin's Creed, bezpośrednim...

Jade Raymond

Jade Raymond

Jade Raymond (urodzona 18 sierpnia 1975 roku w Montrealu - prowincja Quebec, Kanada) - kanadyjska producent wykonawcza, związana z branżą elektronicznej rozrywki i ogólnie pojętymi grami od 1998 roku. Na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat swojej kariery, postać nieodzownie kojarzona...

Forum Dyskusyjne

Brak wątków na forum.

Assassin's Creed - okładka
  • 18+
  • Przekleństwa
  • Przemoc
Strony Internetowe / Kosmetolog Chodzież
Assassin's Creed | Xbox 360 - Data Premiery
PL 2007-11-16
UK 2007-11-16
US 2007-11-13