Generalnie czynne mamy zawsze. Rejestracja

Alan Wake Xbox 360 Ciekawostki

1

Gra Alan Wake oryginalnie projektowana była jako tytuł, który cechował się otwartą strukturą świata (sandbox) - ten element został jednak zmieniony na bardziej liniowy, by twórcy gry mogli mieć większą kontrolę nad scenariuszem i prowadzeniem narracji.

2

Tytułowa postać jest autorem kilku świetnie sprzedających się powieści przedstawiających losy Alexa Casey'a - to bezpośrednio nawiązuje do innego projektu studia deweloperskiego Remedy Entertainment - Max Payne (2001). Obie z tych postaci są detektywami pracującymi dla policji z Nowego Jorku. Kilka tytułów książek, których bohaterem jest Alex Casey nosi tytuły rozdziałów gry Max Payne. Szeryf Braker wspomina również, że te książki są problematyczne pod względem metafor, co było jedną z najważniejszych uwag dotyczących krytyki gry Max Payne. Finalnie, aktor który podkłada głos postaci Maxa odpowiada za narrację Alexa Casey'a.

3

Postać Alice zmieniała się w trakcie procesu deweloperskiego. Początkowo nawet nie była żoną głównego bohatera, ale jego dziewczyną. W miarę postępów w pracach nad grą, Alice została żoną Alana - kiedy ta zmiana została ogłoszona w trakcie konferencji E3 2009, twórcy z uśmiechem przyznali, że przez pięć lat produkcji gry Alice i Alan mieli mnóstwo okazji, żeby się w końcu pobrać.

4

W trakcie gry gracze znajdą wiele różnorodnych odwołań do telewizyjnej serii Twin Peaks. Na przykład zarówno bar, jak i wszystkie występujące w nim kelnerki są wzorowane na tym serialu.

5

17 marca 2016 roku gra Alan Wake wzbogacona została o funkcję wstecznej kompatybilności z konsolą Xbox One. Mimo, że jest to w sumie standardowa wersja z konsoli Xbox 360, to jednak gra uruchomiona na konsoli Xbox One doczekała się kilku udoskonaleń - liczba klatek nigdy nie spada poniżej 30/sekundę, całkowicie usunięty został screen tearing (rozrywanie obrazu) oraz dzięki wysokiej jakości upscallingu postać głównego bohatera wygląda o wiele ostrzej.

6

Pierwotnie wśród platform docelowych, na których miała zadebiutować gra Alan Wake znalazły się komputery PC oraz 'konsole nowej generacji' (Xbox 360 oraz PS3). Kiedy jednak wydawcą został koncern Microsoft Studios wersja na konsolę PlayStation 3 została całkowicie porzucona. Studio deweloperskie Remedy Entertainment przyznało jednak, że stało się to na tak wczesnym etapie produkcji, że firma nie miała nawet grywalnej wersji gry na PlayStation 3.

Wersja gry na PC oryginalnie miała wymagać systemu Windows Vista - przygotowane zostało nawet demo, które uruchomione zostało na procesorze Intel Core 2 Duo i karcie NVIDIA. Kiedy gra była szlifowana tuż przed premierą, wersja na komputery osobiste została odstawiona na boczny tor - początkowo gra ukazała się tylko na konsoli Xbox 360. Wersja na PC była kontynuowana z wyraźnej chęci wydawcy na publikację gry również na tę platformę.