Generalnie czynne mamy zawsze. Rejestracja

StoryForge Silnik wykorzystany w Life is Strange: Before the Storm

StoryForge - silnik, narzędzie deweloperskie stworzone przez studio Deck Nine Games, ułatwiające konstrukcję i zarządzanie procesem tworzenia gier kładących nacisk na narrację i opowiadaną historię. Tworzone przez prawie 3 lata, flagowe narzędzie studia, które wykorzystane zostało przez zespół do stworzenia gry Life is Strange: Before the Storm - produkcji będącej prequelem interaktywnego dramatu autorstwa francuskiego studia DONTNOD Entertainment - Life is Strange.

Zanim jednak koncern Square Enix powierzył nieznanemu dotąd szerszej publiczności studiu możliwość wzięcia udziału w stworzeniu Life is Strange: Before the Storm (wszak oryginalny zespół z Francji pieczołowicie pracował w tym czasie nad swoją kolejną grą - Vampyr), pod uwagę branych było kilka, bliżej nieujawnionych zespołów. Rozpatrywano takie elementy, jak skład studia, pomysł na dalsze rozwinięcie uniwersum oraz narzędzie, za pomocą którego stworzona zostanie gra.

Przedstawiciele Deck Nine Games zaprezentowali StoryForge bezpośrednio firmie Square Enix, której pracownicy mieli na swoim koncie dość spory dorobek związany z produkcją interaktywnych doświadczeń - gier koncentrujących się na emocjach i opowiadanych przez siebie historiach, i... to właśnie ta prezentacja zagwarantowała studiu kontrakt na wykonanie Life is Strange: Before the Storm.

StoryForge składa się z dwóch głównych części:

Playwright

StoryForge - Silnik Gry - Playwright

W dużym uproszczeniu Playwright to podstawowa część StoryForge, za pomocą której pisany jest scenariusz gry - cały proces jest niezwykle podobny do tradycyjnego tworzeniu scenariusza do filmu, czy też serialu telewizyjnego. Z wyjątkiem faktu, iż narzędzie to pozwala deweloperom na 'wstrzyknięcie' bezpośrednio w scenariusz elementów rozgrywki, logiki gry, punktów wyboru (wybory moralne postaci) oraz odgałęzień prowadzonej historii. Dzięki temu cały scenariusz może być przeglądany jak olbrzymi schemat blokowy.

Deweloperzy mogą podejrzeć dowolny fragment scenariusza i zbadać go na przykład pod kątem dostępnych opcji wyboru zachowań dla postaci będących bohaterami rozgrywki - w dowolnym momencie mogąc ten element rozbudować i sprawdzać w czasie rzeczywistym, jak pasuje do tworzonej przez siebie historii.

Kiedy scenariusz danego fragmentu gry jest gotowy, silnik StoryForge za pomocą edytora Playwright generuje dany fragment rozgrywki umieszczając postaci na odpowiednich scenach - twórcy mogą sprawdzić, jak reagują one na przepływ scenariusza, czy też takie elementy, jak obecne na scenie przedmioty, które niekiedy potrzebne są do wywołania interakcji.

Konkretne fragmenty scenariusza są potem przenoszone do drugiego narzędzia będącego częścią silnika StoryForge:

Storyteller

StoryForge - Silnik Gry - Storyteller

Storyteller to komponent silnika odpowiedzialny za przygotowanie wstawek filmowych - tutaj adaptowane są poszczególne sekwencje scenariusza, które odzwierciedlone zostają w edytorze wizualnym za pomocą sekwencji czasowych. Deweloperzy importują postać w konkretnym punkcie historii oraz przypisują jej wymaganą animację, określając przy tym czas jej trwania.

Następnie określana jest mimika twarzy - co odbywa się za pomocą niezwykle prostych w zarządzaniu suwaków - przesuwając odpowiednie znaczniki autorzy mogą pogłębić smutek postaci, radość, czy też wprawić ją w zaskoczenie. Komponent Storyteller odpowiedzialny jest również za synchronizację głosów z ruchem warg postaci, jakie wcześniej, za pomocą sesji motion capture, nagrane zostały oddzielnie w stosownym studiu.

Na chwilę obecną StoryForge to silnik wykorzystywany ekskluzywnie przez studio deweloperskie Deck Nine Games, jednakże zespół prowadzi wewnętrzne rozmowy dotyczące udostępnienia narzędzia, jako oprogramowania pośredniczącego, na podobnej licencji, jak na przykład sprzedawany jest silnik fizyki Havok. Nie wiadomo niestety, czy firma zdecyduje się finalnie na to rozwiązanie.

{GAME TITLE} - okładka

Life is Strange: Before the Storm - PS4

Life is Strange: Before the Storm (PS4) - epizodyczna, interaktywna gra przygodowa stworzona przez amerykańskie studio deweloperskie...

{GAME TITLE} - okładka

Life is Strange: Before the Storm - Xbox One

Life is Strange: Before the Storm (Xbox One) - epizodyczna, interaktywna gra przygodowa stworzona przez amerykańskie studio deweloperskie...

{GAME TITLE} - okładka

Life is Strange: Before the Storm - PC

Life is Strange: Before the Storm (PC) - epizodyczna, interaktywna gra przygodowa stworzona przez amerykańskie studio deweloperskie...