Trzeci sezon rozgrywek w Rainbow Six: Siege - rozszerzenie Operacja Skull Rain zadebiutuje na PlayStation 4, Xbox One oraz PC 2 sierpnia 2016 roku. Podobnie, jak wszystkie poprzednie dodatki, operacja Skull Rain rozszerzy grę o dwóch nowych operatorów: Caveira i Capitão - oboje z elitarnej jednoski BOPE - Brazil’s Batalhão de Operações Policiais Especiais. Nowi operatorzy będą natychmiastowo dostępni dla wszystkich posiadaczy przepustki sezonowej, którzy otrzymują do nich ekskluzywny dostęp przez pierwsze siedem dni.

Caveira jest operatorem defensywnym - posiada ona umiejętność 'Silent Step', która umożliwia jej zakradanie się w pobliże przeciwników celem ich unieruchomienia i przesłuchania, w wyniku którego zdradzona zostaje lokacja członków drużyny przeciwnej. Jej wyposażenie to karabin M12 oraz Shotgun SPAS-15, jako bronie główne. PRB92 jako broń dodatkowa oraz C4 lub druty kolczaste jako gadżety do wykorzystania.

Jako atakujący, Capitão wyposażony jest w taktyczną kuszę, która wystrzeliwuje bełty wypalające tlen w określonym promieniu. Dodatkowo posiada bełty działające jak mikro granaty dymne, które potrafią maskować pozycje oraz ruch przyjaznych jednostek. Capitão wyposażony jest w M-249 i PARA-308 (bronie główne), PRB92 jako broń dodatkowa oraz granaty odłamkowe/ogłuszające jako dodatkowy gadżet.

Operacja Skull Rain wprowadzi do gry Tom Clancy's Rainbow Six Siege również nową mapę - umiejscowiona w brazylijskiej Faveli Rio de Janeiro miejscówka wspiera w pełni destrukcję zewnętrznego otoczenia, czyniąc z tej mapy miejsce najbardziej podatne na zniszczenia ze wszystkich do tej pory dostępnych map. Mapa będzie darmowa dla wszystkich graczy.

Dodatkowo studio deweloperskie Ubisoft Montreal wprowadziło do gry kilka poprawek i udoskonaleń - w tym jedną z największych zmian - osobny tryb gry Tactical Realism. W trybie tym niemożliwe jest zaznaczanie pozycji innych graczy, znacznie ograniczony został interfejs użytkownika (dostępny jest tylko licznik czasu, kompas, gadżet oraz panel broni). Dodatkowo gracze nie zobaczą potwierdzenia zabicia przeciwnika oraz zarządzanie magazynkiem będzie odpowiadało rzeczywistemu. Celem tego zabiegu jest zwiększenie poziomu immersji poprzez wymuszenie dodatkowej komunikacji.

Twórcy gry wprowadzą również do zabawy kątowy uchwyt (chociaż bardziej pasuje słowo pośredni chwyt) do broni oraz system umożliwiający poddanie się w trakcie meczów rankingowych. Pośredni chwyt sprawia, że zmiana z systemu celowania z biodra do systemu ADS (przycelowanie - Aimed Down Scope/Sight) jest o wiele szybsze, co wpływać ma ogólnie na szybkość rozgrywki. System poddania meczu (za pomocą większości głosów w drużynie) może zostać wykorzystany w meczach rankingowych zanim rozpocznie się trzecia runda zmagań.