Generalnie czynne mamy zawsze. Rejestracja

Tom Clancy's Rainbow Six Siege - okładka
  • 18+
  • Przekleństwa
  • Przemoc
Tom Clancy's Rainbow Six Siege | PS4 - Data Premiery
PL 2015-12-01
UK 2015-12-01
US 2015-12-01

Tom Clancy's Rainbow Six Siege - PS4

  • Zobacz również grę Tom Clancy's Rainbow Six Siege na:
  • Xbox One
  • PC

Ocena gry: 8.14 / 10 - Głosów: 7

  • Tom Clancy's Rainbow Six Siege (PS4) - Screenshot #1
  • Tom Clancy's Rainbow Six Siege (PS4) - Screenshot #2
  • Tom Clancy's Rainbow Six Siege (PS4) - Screenshot #3
  • Tom Clancy's Rainbow Six Siege (PS4) - Screenshot #4
  • Tom Clancy's Rainbow Six Siege (PS4) - Screenshot #5
  • Tom Clancy's Rainbow Six Siege (PS4) - Screenshot #6
  • Tom Clancy's Rainbow Six Siege (PS4) - Screenshot #7
  • Tom Clancy's Rainbow Six Siege (PS4) - Screenshot #8
  • Tom Clancy's Rainbow Six Siege (PS4) - Screenshot #9
  • Tom Clancy's Rainbow Six Siege (PS4) - Screenshot #10
  • Tom Clancy's Rainbow Six Siege (PS4) - Screenshot #11
  • Tom Clancy's Rainbow Six Siege (PS4) - Screenshot #12

Tom Clancy’s Rainbow Six Siege - przygotowana przez studio deweloperskie Ubisoft Montreal kolejna odsłona popularnej serii taktycznych gier akcji prezentowanych z perspektywy pierwszej osoby (FPP), sygnowanych nazwiskiem Toma Clancy'ego. Tytuł ten powstał na bazie zapowiedzianej kilka lat wcześniej gry Rainbow Six: Patriots, która ze względu na niespełnione standardy jakości koncernu Ubisoft nie trafiła finalnie na rynek.

Mechanika Rozgrywki

Inspirowana prawdziwymi organizacjami odpowiedzialnymi za zwalczanie aktów terroryzmu, Tom Clancy’s Rainbow Six Siege daje graczom możliwość wzięcia udziału w zabójczych i intensywnych starciach taktycznych. Po raz pierwszy w historii serii Rainbow Six gracze wezmą udział w oblężeniach - nowym stylu ataku, w którym przeciwnicy zmieniają środowisko w nowoczesne twierdze, a celem oddziału Rainbow Six jest przejęcie nad nimi kontroli.

Tom Clancy’s Rainbow Six Siege daje graczom bezprecedensową kontrolę nad sposobami umacniania swoich pozycji - odpowiednie wykorzystanie podłóg i ścian, drutów kolczastych, tarcz, czy też zabójczych min. Nie zabraknie również odpowiednich narzędzi do przełamywania fortyfikacji przeciwnika - drony obserwacyjne, granaty błyskowe, punktowe ładunki wybuchowe, wykorzystanie lin do przeprowadzania szturmu z dachu oraz wiele innych.

Szybkie tempo, nastawienie na działania taktyczne oraz unikalność każdego oblężenia ustanawia nowy standard intensywności starć zbrojnych.

Tom Clancy’s Rainbow Six Siege na nowo definiuje sposób interakcji gracza z otoczeniem - wykorzystanie przez zespół deweloperów autorskiego silnika Realblast dało zespołowi możliwość stworzenia naturalnego środowiska, które w sposób autentyczny reaguje na zniszczenia - bazując na wielu zmiennych, takich jak chociażby kaliber pocisków, czy ilość użytych materiałów wybuchowych.

Swoista możliwość modyfikowania za pomocą zniszczeń projektu poziomów daje graczom ogromne możliwości taktyczne w szturmowaniu poszczególnych lokacji.

Closed Beta

Zamknięte beta testy Tom Clancy’s Rainbow Six Siege (Closed Beta) zostały przez studio Ubisoft Montreal podzielone na dwie tury. Pierwsza z nich, pod nazwą Technical Test, rozpoczęła się 21 września 2015 roku, a dostęp do niej dostały wybrane osoby spośród tych, które zapisały się do beta testów. Technical test oficjalnie zakończony został 24 września 2015 roku, a cały trzydniowy okres jego trwania objęty był przez twórców klauzulą NDA (non-disclosure agreement), co oznaczało, że zabronione było upublicznianie jakichkolwiek fragmentów, czy też screenów z rozgrywki. Złamanie zasad NDA wiązało się przede wszystkim z zablokowaniem dostępu do dalszej części beta testów.

Zamknięta beta Tom Clancy’s Rainbow Six Siege dla szerszego grona zarejestrowanych graczy rozpoczęła się wraz z zakończeniem Technical Test i pierwotnie miała trwać do 28 września 2015 roku. Na prośby graczy twórcy przedłużyli okres jej trwania do 1 października 2015 roku.

Closed Beta Rainbow Six Siege dawała graczom możliwość wzięcia udziału w dwóch trybach gry (Bomb oraz Secure Area), jakie rozgrywane były na 3 udostępnionych do testów mapach (Embassy, Suburban House oraz Hereford Training Base). Dodatkowo wraz z zakończeniem Technical Test studio Ubisoft udostępniło graczom tryb Terrorist Hunt.

Open Beta

Tydzień przed oficjalną premierą gry Tom Clancy’s Rainbow Six Siege studio deweloperskie Ubisoft Montreal uruchomiło otwarte beta testy gry, które rozpoczęły się 25 listopada 2015 roku (dla osób biorących udział w zamkniętych beta testach otwarta beta uruchomiona została dzień wcześniej, 24 listopada) i potrwały do 29 listopada 2015 roku.

Rainbow Six: Siege Open Beta

Terrorist Hunt

Terrorist Hunt, dodatkowy tryb PVE (Player vs. Environment), został po raz pierwszy zaprezentowany wraz ze startem zamkniętych beta testów Rainbow Six Siege (24 września 2015 roku), wykorzystując zasady rozgrywki znane fanom serii z Rainbow Six: Vegas oraz Rainbow Six Vegas 2.

W Terrorist Hunt gracze wcielają się w operatorów, których celem jest zlikwidowanie przeciwników sterowanych przez sztuczną inteligencję. Tryb ten podzielony został na trzy poziomy trudności (Normal, Hard oraz Realistic) - każdy z nich różni się ilością przeciwników (odpowiednio 22, 26 oraz 30), stopniem zaawansowania algorytmów AI, podatnością na otrzymane przez wrogów obrażenia, siłą ognia skierowanego przeciwko członkom zespołu oraz ilością punktów doświadczenia, które zliczane są na koniec każdej z misji.

Terrorist Hunt pod wieloma względami powiela schematy z poprzednich odsłon serii Rainbow Six, ale też tryb ten został znacznie zmodyfikowany przez twórców chociażby pod względem algorytmów odpowiedzialnych za zachowanie przeciwników. Nie są już oni rozstawieni w sztywnych punktach mapy, ale przemieszczają się swobodnie kierując się chociażby źródłem hałasu wydawanego przez oddział operatorów.

Technologia

Twórcy Rainbow Six Siege opracowali na potrzeby gry autorski silnik odpowiedzialny za symulację modelu destrukcji elementów otoczenia - Real Blast. Umożliwia on nie tylko rzeczywiste odwzorowanie zjawisk z dziedziny zniszczeń powstałych w wyniku działania ładunków wybuchowych, ale też broni palnej oraz sprzętu wyłomowego, którym posługują się niektórzy z operatorów (np. Sledge - przyp. redakcji).

W przypadku podstawowego trybu multiplayer na konsoli PlayStation 4 gra wyświetlana jest w rozdzielczości HD (1080p) w 60 klatkach na sekundę z okazjonalnymi spadkami tychże do poziomu 45 klatek na sekundę. Tryb Terrorist Hunt został zablokowany na 30 klatkach na sekundę ze względu na zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji, z których korzystają przeciwnicy.

Mapy

NazwaLokacja
BankLos Angeles / Stany Zjednoczone
Biker Club
ChaletCourchevel / Francja
ConsulateAbidżan / Ivory Coast (Wybrzeże Kości Słoniowej)
Farm Compound
Hereford
HouseStany Zjednoczone
KanalHamburg / Niemcy
PlaneWielka Brytania

Operatorzy

SAS


OperatorKlasaOpis
SledgeAtakującyWyposażony jest w potężny młot, którym może rozwalać ściany oraz zabezpieczenia drzwi i okien
ThatcherAtakującyWyposażony w granaty EMP, które służą do rozbrajania pułapek oraz niszczenie zagłuszaczy dźwięku
MuteObrońcaWyposażony jest w urządzenie zakłócające, które uniemożliwia korzystanie z UAV, dronów oraz zdalnych detonatorów ładunków wybuchowych
SmokeObrońcaUżywa zdalnie detonowanych, toksycznych bomb dymnych. Gaz jest zabójczy dla wszystkich (wliczając w to członków drużyny). Tylko Smoke jest odporny na jego efekt.

FBI


OperatorKlasaOpis
ThermiteAtakującyUzbrojony jest w ładunki wybuchowe, które są zdolne do niszczenia zbrojonych ścian
AshAtakującyMoże odpalać ładunki wybuchowe z dystansu za pomocą odpowiedniej wyrzutni
CastleObrońcaWyposażony jest w specjalnie zbrojone barykady, które mogą wytrzymać znaczną ilość obrażeń od kul i ładunków wybuchowych
PulseObrońcaWyposażony został w czujnik uderzeń serca, który wykrywa przeciwników na niewielką odległość nawet przez ściany

GIGN


OperatorKlasaOpis
TwitchAtakującyMa możliwość pilotowania dronów, które mogą neutralizować pułapki oraz razić przeciwników wyładowaniami elektrycznymi
MontageAtakującyWykorzystuje specjalnie skonstruowaną, rozszerzalną tarczę, która zapewnia ochronę w walkach z bliskiego dystansu
DocObrońcaWyposażony został w Stim-Pistol, który strzela specjalnymi strzykawkami, dzięki którym Doc ma możliwość zdalnego leczenia rannych w walce towarzyszy
RookObrońcaWyposażony został w dodatkowy sprzęt balistyczny, z którego korzystać mogą pozostali członkowie drużyny

GSG-9


OperatorKlasaOpis
I.O.AtakującyOperator ten został wyposażony w wykrywacz urządzeń elektronicznych, który działa również przez ściany
BlitzAtakującyWykorzystuje specjalny rodzaj tarczy wyposażoną w źródło oślepiającego przeciwników światła
BanditObrońcaWykorzystuje drut kolczasty znajdujący się pod napięciem - jest on śmiercionośny nie tylko dla przeciwników, ale i dla innych operatorów. Dodatkowo drut ten niszczy drony
JagerObrońcaUżywa aktywnego systemu obrony, który przechwytuje granaty, zanim te zdążą wybuchnąć

SPETNAZ


OperatorKlasaOpis
FuzeAtakującyWyposażony został w klaster ładunków, które przytwierdzone do ściany odpalają się w przeciwnym kierunku
GlazAtakującyWykorzystuje granaty dymne oraz karabin snajperski Dragunov SVD
TachankaObrońcaWyposażony został w wieżyczkę LMG, z której korzystać mogą wszyscy operatorzy

Prawie osiem miesięcy - tyle minęło od premiery Tom Clancy’s Rainbow Six Siege - przez ten czas deweloperzy mieli okazję nie tylko poprawić irytujące początkowo błędy związane przede wszystkim z ogólnie pojętym matchmakingiem, ale i mieli również okazję zbudować wokół tego tytułu prężną społeczność, dopracować system rankingowy oraz wyklarować ewentualny rozwój tego projektu.

To...

Postaci

Gilles Toure (Montagne)

Gilles Toure (Montagne)

Montagne (urodzony 11 października 1968 roku w Bordeaux) - Gilles Touré - francuski żołnierz sił specjalnych GIGN będący jednym z najbardziej zasłużonych dla jednostki członków, prawdziwy weteran National Gendarmerie. Montagne jest postacią, dla której najważniejszym...

Emmanuelle Pichon (Twitch)

Emmanuelle Pichon (Twitch)

Twitch (urodzona 12 października 1988 roku w Nancy) - Emmanuelle Pichon dorastała w rodzinie, która wyjątkowo mocno ceniła sobie edukację, w szczególności nauki ścisłe (matematykę). Wygrana w konkursie programistycznym, do którego przystąpiła w wieku 16 lat zapewniła jej...

Gustave Kateb (Doc)

Gustave Kateb (Doc)

Doc (urodziny 16 września 1977 roku w Paryżu) - Gustave Kateb dorastał w zamożnej rodzinie. W wieku dwudziestu lat porzucił potencjalnie obiecującą prywatną praktykę medyczną i wstąpił do French Defense Health Service (Service de santé des armées or SSA) - jednostki odpowiedzialnej...

Julien Nizan (Rook)

Julien Nizan (Rook)

Rook (urodzony 6 stycznia 1990 roku) - Julien Nizan zasłynął przede wszystkim dzięki niekonwencjonalnemu testowi zaufania, jakiemu poddawani są chętni do wstąpienia do oddziałów GIGN. Test ten polega na przyjęciu postrzału od jednego z kolegów mając na sobie tylko i wyłącznie...

Jordan Trace (Thermite)

Jordan Trace (Thermite)

Thermite (urodzony 14 marca 1982 roku) - Jordan Trace - były żołnierz elitarnej jednostki Marines, służył dwa lata w Iraku, otrzymał tytuł naukowy z dziedziny chemii. Po zakończeniu służby dołączył do FBI, skąd później został przeniesiony do jednostki SWAT. Wyposażony...

Miles Campbell (Castle)

Miles Campbell (Castle)

Castle (urodzony 20 września 1980 roku) - Miles Campbell - wykształcony w dziedzinie prawa kryminalnego, były oficer LAPD SWAT, który został finalnie zatrudniony przez federalne biuro śledcze do pracy w FBI SWAT. Ekspert w dziedzinie umocnień i barykad, który swoje doświadczenie...

Eliza Cohen (Ash)

Eliza Cohen (Ash)

Ash (urodzona 24 grudnia 1983 roku) - Eliza Cohen - szkolona przez izraelską jednostkę IDF (Israel Defence Forces), obecnie członek elitarnej jednostki FBI SWAT, do której dostała się w trakcie programu wymiany między siłami bezpieczeństwa poszczególnych krajów biorących...

Jack Estrada (Pulse)

Jack Estrada (Pulse)

Pulse (urodzony 11 października 1984 roku w Goldsboro, NC) - Jack Estrada, naukowiec i były agent FBI pracujący w programie skupiającym się na biometryce. Niezwykle doświadczony biochemik oraz psycholog i negocjator. W 2010 roku jego umiejętności i dotychczasowe zaangażowanie...

Seamus Cowden (Sledge)

Seamus Cowden (Sledge)

Sledge (urodzony 2 kwietnia 1982 roku w John O'Groats, UK) - Seamus Cowden, członek brytyjskiej jednostki SAS (Special Air Service, brytyjska jednostka antyterrorystyczna), wielokrotnie nagradzany operator, zasłużony lider, człowiek niezwykle charyzmatyczny. Pozbawiony strachu, działający...

Mark Chandar (Mute)

Mark Chandar (Mute)

Mute (urodzony 11 października 1991 roku w York, UK) - Mark Chandar, były i wielokrotnie odznaczany członek specjalnej jednostki brytyjskiej Government Communications Headquarters (GCHQ), w której pełnił rolę specjalisty do spraw wywiadu do spraw łączności. Jednym z jego największych...

Mike Baker (Thatcher)

Mike Baker (Thatcher)

Thatcher (urodzony 22 czerwca 1961 roku w Bideford, UK) - Mike Baker w armii służy od 18 roku życia, co czyni z niego najstarszego operatora w czynnej służbie SAS, jaki zwerbowany został przez oddział Rainbow. Weteran trzech wojen, niezwykle doświadczony, opanowany i spostrzegawczy,...

James Porter (Smoke)

James Porter (Smoke)

Smoke (urodzony 14 maja 1990 roku w Londynie, Wielka Brytania) - James Porter, jeden z najbardziej lekkomyślnych operatorów SAS, wiecznie szukający wrażeń, nie do końca przejmujący się bezpieczeństwem członków zespołu, ale przy tym śmiertelnie skuteczny. Smoke...

Marius Streicher (Jager)

Marius Streicher (Jager)

Jäger (urodzony 9 marca 1978 roku w Düsseldorf, Niemcy) - Marius Streicher, prawdziwy weteran elitarnej jednostki niemieckiej GSG9 - zasłynął z udziału w operacjach prowadzonych na wodach oceanu indyjskiego, biorąc udział w akcjach specjalnych skierowanych przeciwko Somalijskim...

Dominic Brunsmeier (Bandit)

Dominic Brunsmeier (Bandit)

Bandit (urodzony 13 sierpnia 1974 roku w Berlinie, Niemcy) - Dominic Brunsmeier, członek jednostki specjalnej GSG9, były agent pracujący pod przykrywką w celu rozpracowania działającego w Hanowerze gangu Hells Angels. Człowiek niezwykle skrupulatny i zaradny - potrafi każde urządzenie...

Elias Kotz (Blitz)

Elias Kotz (Blitz)

Blitz (urodzony 2 kwietnia 1980 roku w Bremen, Niemcy) - Elias Kötz, członek specjalnej jednostki niemieckich sił ofensywnych GSG9 - jeden z operatorów cechujących się największym poczuciem humoru, przy tym osoba wyjątkowo skuteczna w prowadzonych przez siebie działaniach ratowniczych.

Monika Weiss (I.Q.)

Monika Weiss (I.Q.)

I.Q. (urodzona 1 sierpnia 1979 roku w Leipniz, Niemcy) - Monika Weiss, jedna z najbardziej uzdolnionych i wszechstronnie wykwalifikowanych agentek niemieckiej jednostki GSG9 w historii tego ugrupowania. Doktorantka, która służyła w oddziałach technicznych oraz spadochronowych GSG9.

Deweloperzy

Xavier Marquis

Xavier Marquis

Xavier Marquis - dyrektor kreatywny kanadyjskiego studia deweloperskiego Ubisoft Montreal odpowiedzialny za Tom Clancy's Rainbow Six: Siege. Były pracownik holenderskiego zespołu Guerrilla Games (autorzy serii Killzone) oraz francuskiego studia Quantic Dream (Fahrenheit, Heavy Rain,...

Forum Dyskusyjne

Sezon 4 - Operacja Red Crow 1 egocentryk 2016-11-14 14:09:06
Sezon 4 - Mapa Skyscraper (Wieżowiec) 0 egocentryk 2016-11-14 14:41:00
Sezon 3 - Operacja Skull Rain 0 egocentryk 2016-07-28 15:24:28
Kafe Dostoyevsky - 21 strategicznych punktów 0 egocentryk 2016-07-16 16:01:32
Ranking i podział na dywizje w grze rankingowej 0 egocentryk 2016-07-14 14:16:27
Szkice koncepcyjne 0 egocentryk 2015-10-22 10:32:30

Materiały Video

Rainbow Six Siege - Operation Velvet Shell DLC Trailer

Tom Clancy's Rainbow Six Siege - Operation Red Crow

Tom Clancy's Rainbow Six Siege - Free Weekend Trailer

Tom Clancy's Rainbow Six Siege - Accolades Trailer

Tom Clancy's Rainbow Six Siege - Operation Skull Rain: Operators

Rainbow Six Siege - Launch Trailer

Tom Clancy's Rainbow Six Siege - Gameplay