Generalnie czynne mamy zawsze. Rejestracja

 Orcs Must Die! Unchained - okładka
  • 16+
Orcs Must Die! Unchained | PS4 - Data Premiery
PL
UK 2017-07-18
US 2017-07-18

Orcs Must Die! Unchained - PS4

  • Zobacz również grę Orcs Must Die! Unchained na:
  • PC

Ocena gry: 6 / 10 - Głosów: 1

  •  Orcs Must Die! Unchained (PS4) - Screenshot #1
  •  Orcs Must Die! Unchained (PS4) - Screenshot #2
  •  Orcs Must Die! Unchained (PS4) - Screenshot #3
  •  Orcs Must Die! Unchained (PS4) - Screenshot #4
  •  Orcs Must Die! Unchained (PS4) - Screenshot #5
  •  Orcs Must Die! Unchained (PS4) - Screenshot #6
  •  Orcs Must Die! Unchained (PS4) - Screenshot #7
  •  Orcs Must Die! Unchained (PS4) - Screenshot #8
  •  Orcs Must Die! Unchained (PS4) - Screenshot #9
  •  Orcs Must Die! Unchained (PS4) - Screenshot #10

Orcs Must Die! Unchained (PS4) - trzecia odsłona serii Orcs Must Die! autorstwa zespołu ze studia deweloperskiego Robot Entertainment (firmy mającej na swoim koncie również takie projekty, jak Age of Empires Online, Hero Academy oraz Echo Prime).

Tytuł przygotowany został z myślą o komputerach PC oraz konsoli PS4 - pierwotnie wydany w wersji beta już w 2014 roku, doczekał się oficjalnej premiery 18 kwietnia 2017 roku (wersja na PC). Premiera gry w wersji na PlayStation 4 zaplanowana została na 18 lipca 2017 roku.

Podobnie jak poprzednie odsłony serii, tak i Unchained jest swoistą wariacją gatunku tower defense, w której gracze na przestrzeni stosownych plansz umieszczają pułapki broniące dostępu do głównej bazy oraz angażują się bezpośrednią walkę kierując w tym celu wybranym przez siebie bohaterem. O ile gra w wersji beta była produktem płatnym, to finalnie wydana została w modelu free-to-play, wspierając przy okazji system mikro transakcji obecny wewnątrz tego tytułu.

Rozgrywka może być prowadzona zarówno samodzielnie, jak i w trybie kooperacji, w którym jednocześnie trzech graczy może wziąć udział w potyczkach przeciwko sterowanym przez algorytmy sztucznej inteligencji przeciwników. W trakcie beta testów gra również oferowała tryb rozgrywek wieloosobowych, w których jednocześnie mogło wziąć udział 10 graczy (system 5 vs. 5), jednakże pomysł ten został porzucony przez twórców, jako niezbyt zoptymalizowany pod względem balansu rozgrywek.

Mechanika Rozgrywki

Pod względem mechaniki rozgrywki Unchained w wersji na konsolę PlayStation 4, jest swoistą hybrydą gatunku tower defense oraz gry akcji - gracze mają do dyspozycji zarówno pułapki, które mogą rozstawiać na planszy prowadzącej do ich bazy lub też korzystać z bezpośrednich ataków walcząc z hordami orków próbujących przejąc wspomniany kluczowy punkt terenu.

W trakcie fazy beta trybu gry podzielone były na kooperacyjny Survival oraz tryb rywalizacji - Siege. Ten ostatni został zlikwidowany wraz z aktualizacją z grudnia 2016 roku, zamiast niego twórcy wprowadzili nowy tryb (1 vs. 1) nazwany Sabotage.

Tryb Survival

W trybie Survival gracze pracują w kooperacji próbując odeprzeć coraz to potężniejsze fale orków oraz innych stworzeń próbujących dotrzeć do bazy określanej w tej grze magicznym rdzeniem - każda z istot, której uda się tam dotrzeć zmniejsza ilość punktów życia rdzenia o jeden (domyślnie rdzeń ma 25 punktów życia) - jeżeli wskaźnik spadnie do zera - gracz przegrywa mecz.

By powstrzymać przeciwników gracze używają różnorodnych pułapek oraz innych obiektów, które umieszczają przy ścieżce prowadzącej do rdzenia. Dodatkowo gracze mają do dyspozycji umiejętności bitewne, które mogą wykorzystać atakując bezpośrednio monstra - rodzaj tych umiejętności zależny jest od postaci bohatera, którego gracz wybrał na początku rozgrywki. Wśród tych umiejętności jest atak podstawowy oraz trzy ataki specjalne - każdy z nich zużywa punkty mana, które odnawiają się wraz z upływem określonego przez twórców czasu.

Na początku każdego meczu gracz może skonstruować zestaw pułapek oraz innych przedmiotów, które będą bronić kluczowych punktów na mapie. Do dyspozycji oddano również strażników - sterowane przez algorytmy AI jednostki, które pomagają graczowi bronić dostępu do rdzenia przed orkami. Wśród tych wcześniej stworzonych zestawów mogą znajdować się również przedmioty odnawiające życie, czy też poziom many - jednakże każdy zestaw może pomieścić tylko ograniczoną liczbę elementów. Rozpoczynając mecz wybieramy nie tylko bohatera, ale również stosowny, wcześniej stworzony zestaw, który może uzupełniać oferowane przez niego umiejętności.

Każdy mecz jest podzielony na kilka fal przeciwników - celem jest przetrwanie określonej przez grę iteracji tych fal - z każdą jednak kolejną poziom trudności wzrasta, co objawia się nie tylko większą ilością stworzeń do pokonania, ale również ich potężniejszymi odmianami. Dodatkowo w grze znajdują się również losowo generowane fale przeciwników, zawsze zawierające dodatkowo mini-bossa.

Forum Dyskusyjne

Brak wątków na forum.

Materiały Video

Orcs Must Die! Unchained - New Hero: Tundra

Orcs Must Die! Unchained - New Hero: Deadeye

Orcs Must Die! Unchained - Launch Gameplay Trailer

Orcs Must Die! Unchained - Announce Trailer