Generalnie czynne mamy zawsze. Rejestracja

No Man's Sky PS4

Ocena gry: 6 / 10 - Głosów: 4

  • No Man's Sky (PS4) - Screenshot #1
  • No Man's Sky (PS4) - Screenshot #2
  • No Man's Sky (PS4) - Screenshot #3
  • No Man's Sky (PS4) - Screenshot #4
  • No Man's Sky (PS4) - Screenshot #5
  • No Man's Sky (PS4) - Screenshot #6
  • No Man's Sky (PS4) - Screenshot #7
  • No Man's Sky (PS4) - Screenshot #8
  • No Man's Sky (PS4) - Screenshot #9
  • No Man's Sky (PS4) - Screenshot #10
  • No Man's Sky (PS4) - Screenshot #11
  • No Man's Sky (PS4) - Screenshot #12

No Man's Sky - niekonwencjonalna gra akcji o otwartej strukturze świata przygotowana przez studio deweloperskie z siedzibą w Guildford (Wielka Brytania) - Hello Games. Tytuł ten określany jest przez autorów mianem gry o eksploracji i przetrwaniu w generowanym całkowicie losowo świecie.

Rozgrywka

Akcja No Man's Sky osadzona została w dalekiej przyszłości w odległych, dotąd niezbadanych, zakątkach wszechświata. Ogromny, losowo generowany obszar umożliwia graczom eksplorację znajdujących się w kosmosie planet - każda z gwiazd widocznych na nieboskłonie może zostać przez nas odwiedzona i gruntownie zbadana.

Sama rozgrywka podzielona została na dwa główne elementy - podróż między kolejnymi elementami układów planetarnych odbywa się za pomocą statku kosmicznego, w którym akcję gracz obserwuje z jego kokpitu. Samo zwiedzanie nowo odkrytych planet odbywa się już jednak w widoku z perspektywy pierwszej osoby (first person perspective).

Do zadań gracza należy nie tylko wspomniana wyżej eksploracja, ale również walka o przetrwanie w trudnych i nieznanych dotąd warunkach - wiąże się to zarówno z potyczkami w trakcie podróży pomiędzy kolejnymi planetami, jak i z eksterminacją wrogo do nas nastawionych istot już na powierzchni konkretnej planety.

Twórcy zadbali o ogromną różnorodność - każda z odwiedzonych przez gracza planet różni się oprawą wizualną, ukształtowaniem terenu, fauną, florą, a także składem chemicznym jej atmosfery. Część z tych planet (głównie te osadzone w dalszych zakątkach wszechświata) jest dla gracza względnie bezpieczna. Te jednak, które znajdują się bliżej jego centrum kryją na swojej powierzchni wiele niebezpieczeństw, z którymi będzie musiał zmierzyć się gracz.

Patch 1.03 - DAY 1 Patch

Pach 1.03 do gry No Man's Sky jest aktualizacją, którą otrzymają gracze w dniu premiery tego tytułu zarówno na konsolę PlayStation 4, jak i komputery klasy PC (tak zwany day 1 patch). Zmiany, które wprowadza aktualizacja są ogromne z perspektywy samej mechaniki rozgrywki oraz odczuć związanych z grą No Man's Sky.

Uwaga: Część z przedstawionych poniżej informacji zawiera spoilery.

  • Trzy Ścieżki - twórcy dodali do gry nowe, unikalne ścieżki, którymi może podążać gracz. Grę trzeba zacząć od początku i od tego momentu wszystkie decyzje podjęte przez gracza będą miały znaczny wpływ na to, co zobaczy on w dalszych etapach gry.
  • Wszechświat - zmieniony został algorytm odpowiedzialny za generowanie wszechświata. Planety zostały przeniesione, zmieniła się różnorodność fauny i flory. Galaktyki mają różnorodne kształty - to tworzy większą różnorodność. Dodatkowo galaktyki są teraz dziesięciokrotnie większe.
  • Różnorodność - stworzenia są teraz o wiele bardziej różnorodne w kontekście ekologii orz gęstości występowania na planetach.
  • Planety - twórcy dodali zabójcze księżyce, niską atmosferę oraz ekstremalne warunki atmosferyczne, jak chociażby burze piaskowe.
  • Atmosfera - przestrzeń kosmiczna oraz niebo widziane z powierzchni planet (zarówno w nocy, jak i w dzień) jest teraz 4x bardziej zróżnicowane dzięki nowemu algorytmowi odpowiedzialnemu za system atmosferyczny, który załamuje światło w sposób o wiele bardziej rzeczywisty i tworzy o wiele bardziej intensywne wschody i zachody słońca.
  • Generacja terenu - jaskinie mają teraz nawet 128 głębokości. Dodane zostały geometryczne anomalie. Podwodne erozje prowadzą obecnie do o wiele ciekawszych skrawków akwenów wodnych.
  • Różnorodność Statków - bardziej zróżnicowane statki pojawiają się obecnie w systemach gwiezdnych i są dostępne do zakupu. Różnorodna stała się również ładownia oraz zainstalowana na statkach technologia. Dodatkowo mają one obecnie więcej unikalnych atrybutów.
  • Inwentarz - inwentarz statków przechowuje obecnie 5 razy więcej zasobów na każdy slot. Kombinezon postaci gracza przechowuje 2.5 razy więcej zasobów na każdy slot. To daje większą swobodę w eksploracji od samego początku. Twórcy informują, że wartości te mogą zostać zwiększone w przyszłości dając większe możliwości handlu.
  • Handel - handel jest o wiele 'głębszy' i bardziej rozbudowany. Każdy system gwiezdny ma swoje potrzeby oparte na galaktycznej ekonomii - obserwowanie tych zjawisk jest kluczowym elementem do rentownego handlu zasobami. Wiele błędów związanych z mechaniką handlu zostało znalezionych i naprawionych.
  • Dieta - stworzenia mają teraz własne upodobania dietetyczne oparte na strukturze i klimacie danej planety. Karmienie ich odpowiednimi surowcami będzie wiązało się z innymi skutkami względem gracza - np. jego ochroną, czy też dodatkowym 'skanerem' informującym o znajdującym się w pobliżu wartościowym surowcu.
  • Przetrwanie - dodano modyfikatory kombinezonu, płyny są o wiele bardziej niebezpieczne, niż wcześniej. Naładowanie osłony wymaga rzadkich surowców - co rozwija aspekt przetrwania na powierzchni poszczególnych planet.
  • Efekty Graficzne - oświetlenie oraz rozdzielczość tekstur zostały poprawione. Dwukrotnie zwiększono jakość cieni. W planach jest przygotowanie wygładzania krawędzi (AA), jednak deweloperzy nie zdążyli z tym elementem na premierę.
  • Balans - twórcy zmodernizowali kilkaset różnych statystyk (kombinezon, statek, czy też bronie) oraz dodane zostały nowe modernizacje.
  • Walka - algorytm odpowiedzialny za auto celowanie oraz zwykłe celowanie został przepisany, przez co element ten jest bliższy rzeczywistemu. Strażnicy alarmują siebie wzajemnie, jeśli nie rozprawimy się z nimi wystarczająco szybko. AI Quada oraz Walkera jest teraz o wiele lepsze.
  • Walka w Kosmosie - wprowadzono zaawansowane techniki walki, jak trafienia krytyczne, czy też drift za pomocą systemów hamujących statków. Pojawią się misje Bounty oraz większe bitwy kosmiczne. Zwiększono częstotliwość występowania piratów oraz trudność walki zależną od tego, jak cenny ładunek przewozimy.
  • Stacje Kosmiczne - wnętrza są obecnie o wiele bardziej zróżnicowane - dodano bary, pokoje handlowe, czy też nowe laboratoria.
  • Sieć - możliwość skanowania systemów gwiezdnych odkrytych przez innych graczy, zwiększając tym samym szansę spotkania. Systemu odkryte przez innych pojawiają się na mapie galaktycznej.
  • Skanowanie Statkiem - skanowanie interesujących nas punktów za pomocą statku jest obecnie możliwe.
  • Latanie nad Terenem - artefakty i błędy zostały w większości wyeliminowane. Zwiększono szybkość generowania terenu (w następnej aktualizacji zwiększona zostanie szybkość generowania planet zawierających duże akweny wodne).

Deweloperzy

Sean Murray

Sean Murray

Sean Murray - z pochodzenia Irlandczyk, założyciel i obecnie dyrektor zarządzający niezależnego studia deweloperskiego Hello Games z siedzibą w Guildford (Wielka Brytania). Znany w branży elektronicznej rozrywki za sprawą takich produkcji, jak Joe Danger, czy też największy...

Forum Dyskusyjne

Ile zajmuje gra na płycie Blu-Ray? Mało... 0 fsociety 2016-07-15 15:44:36

Materiały Video

Atlas Rises Update

Path Finder Update

Foundation Update Trailer

SURVIVE Video

No Man’s Sky - TRADE Video

No Man’s Sky - FIGHT Video

No Man’s Sky - EXPLORE Trailer

Gameplay

Inne gry na PS4

No Man's Sky - okładka
  • Online
Strony Internetowe
No Man's Sky | PS4 - Data Premiery
PL 2016-08-10
UK 2016-08-10
US 2016-08-09