Generalnie czynne mamy zawsze. Rejestracja

Nex Machina PS4

  • Inne platformy:
  • PC

Ocena gry: 9 / 10 - Głosów: 1

  • Nex Machina (PS4) - Screenshot #1
  • Nex Machina (PS4) - Screenshot #2
  • Nex Machina (PS4) - Screenshot #3
  • Nex Machina (PS4) - Screenshot #4

Nex Machina (PS4) - reprezentująca gatunek niezwykle dynamicznych gier akcji, zręcznościowa gra shoot'em up stworzona i wydana przez fińskie studio deweloperskie Housemarque - zespół specjalizujący się w tego typu produkcjach, mający na swoim koncie takie projekty, jak Resogun, Alienation, czy też zaplanowaną na sierpień 2017 roku grę Matterfall.

Tytuł przygotowany został z myślą o konsoli PS4 oraz komputerach klasy PC. Jako konsultant kreatywny przy tym projekcie pracował Eugene Jarvis, będący w branży elektronicznej rozrywki uznawany za ikonę i weterana gatunku gier zręcznościowych.

Mechanika Rozgrywki

Nex Machina, w wersji na konsolę PlayStation 4, to widowiskowy i dynamiczny shoot'em up przygotowany w popularnej konwencji twins-stick shooterów, w którym rozgrywka zaprezentowana została przez twórców za pomocą widoku z góry. Gracze wcielają się w postać wyposażonego w egzoszkielet żołnierza, którego celem jest uratowanie ludzi, do których drogę toruje sobie walcząc z niewyobrażalnymi wręcz pod względem ilości falami przeciwników.

Twórcy pokusili się o mechanizmy znane z ich poprzednich produkcji - w trakcie gry gracze zbierają stosowne power-upy, czy też mają możliwość modyfikacji broni wpływających następnie na efektywność prowadzonej wymiany ognia. W przeciwieństwie jednak do wydanej w 2016 roku gry Alienation, twórcy zrezygnowali z systemu rozwoju postaci.

Proces Produkcji

Nex Machina to projekt stworzony przez fińskie studio Housemarque - w roli projektanta oraz konsultanta kreatywnego wystąpił Eugene Jarvis - człowiek uważany za ikonę zręcznościowych gier shoot'em up, autor takich produkcji, jak Defender (1981), Robotron: 2084 (1982), czy też Smash TV (1990).

Współpraca Jarvisa z fińskim zespołem rozpoczęła się w 2014 roku, kiedy to założyciele Housemarque (Ilari Kuittinen oraz Harri Tikkanen), w trakcie 2014 D.I.C.E. Awards, zaproponowali współpracę przy nowo tworzonym przez studio projekcie. Studio już wcześniej inspirowało się projektami Jarvisa tworząc swoje produkcje - między innymi grą Robotron, kiedy zespół pracował przy Resogun.

Nex Machina to projekt, który wykonany został przy znacznie zmodyfikowanej wersji silnika wykorzystanego w trakcie prac nad Resogun - twórcy przede wszystkim zaprogramowali od podstaw technologię odpowiedzialną za renderowanie i symulacją zachowania Voxeli - wielokątów, z których skonstruowany został świat gry i które służą do symulacji efektów cząsteczkowych w trakcie wybuchów. Inżynierowie wykorzystali technikę renderowania wolumetrycznego zwaną Signed Distance Fields, która zapewnia płynne przejście pomiędzy złożoną siatką 3D, a systemem cząsteczek opartym na voxelach.

Fanów zręcznościowych twin-stick shooterów oraz zagorzałych miłośników produkcji spod szyldu studia Housemarque uspokajam już na wstępie - znowu im się udało. Finlandzki zespół po raz kolejny dostarcza graczom nie tylko konkretną dawkę naprawdę dynamicznej i widowiskowej zabawy, ale garściami czerpie z klasyków gatunku, tworząc fenomenalny wręcz projekt, który udowadnia, że ten niezależny zespół...

Forum Dyskusyjne

Brak wątków na forum.

Materiały Video

Launch Trailer

Behind the Scenes: Humans and Weapons

Behind the Scenes: Fluid System and Tech

Behind the Scenes: Level Design

Nex Machina Co-op Trailer

Nex Machina Gameplay - PlayStation Underground

Gameplay Features

PlayStation Experience 2016: Announcement Trailer

Inne gry na PS4

Nex Machina - okładka
  • 12+
Strony Internetowe
Nex Machina | PS4 - Data Premiery
PL 2017-06-20
UK 2017-06-20
US 2017-06-20