Generalnie czynne mamy zawsze. Rejestracja

Killzone Shadow Fall PS4

Ocena gry: 6.6 / 10 - Głosów: 5

  • Killzone Shadow Fall (PS4) - Screenshot #1
  • Killzone Shadow Fall (PS4) - Screenshot #2
  • Killzone Shadow Fall (PS4) - Screenshot #3
  • Killzone Shadow Fall (PS4) - Screenshot #4
  • Killzone Shadow Fall (PS4) - Screenshot #5
  • Killzone Shadow Fall (PS4) - Screenshot #6
  • Killzone Shadow Fall (PS4) - Screenshot #7
  • Killzone Shadow Fall (PS4) - Screenshot #8

Killzone: Shadow Fall (PS4) to produkcja reprezentująca gatunek FPS (First Person Perspective) przygotowana przez holenderskie studio Guerrilla Games z myślą o konsoli PlayStation 4. Tytuł ten jest szóstą grą z serii Killzone. Gra po raz pierwszy zapowiedziana i zaprezentowana została na PlayStation Meeting w lutym 2013 roku.

Fabuła

Fabuła Killzone: Shadow Fall umiejscowiona została 30 lat po wydarzeniach znanych z Killzone 3 - życie na planecie Helgan zostało zrujnowane, jednak wojna toczy się nadal. Interplanetary Strategic Alliance (ISA) zezwoliła uchodźcom z planety Helghast na osiedlenie się na planecie Vekta - od tego momentu dwie społeczności żyją w mieście podzielonym przez ogromną ścianę ochronną. Helganie walczą o ich prawo do życia, gdy w międzyczasie Vektanie walczą o swoje przetrwanie.

Proces Produkcji

Zgodnie z informacjami udzielonymi przez studio deweloperskie Guerrilla Games, podczas prezentacji Killzone: Shadow Fall w trakcie oficjalnej zapowiedzi konsoli PlayStation 4 gra wykorzystywała jedynie 4GB spośród dostępnych 8GB pamięci GDDR5 w finalnym sprzęcie. 3072MB (3GB) wykorzystane zostało na zasoby video, 1536MB z kolei na zasoby systemowe. Dalsze 128MB podzielone zostały pomiędzy te dwie sekcje. Z 3 Gigabajtów wykorzystanych w zasobach video jedynie niespełna połowa (1321MB) wykorzystana była na tekstury. Powołując się na informacje studia Guerrilla zaprezentowane wówczas demo przedstawiało 8200 obiektów, 500 systemów cząsteczkowych oraz odbicia świetlne wykonywane w czasie rzeczywistym.

Decyzja deweloperów z Guerrilla Games o trzymaniu się granicy 4GB pamięci sugeruje, że producent do końca nie wiedział, że koncern Sony wyposaży swoją konsolę w 8GB pamięci DDR5.

Deweloperzy

Lambert Wolterbeek Muller

Lambert Wolterbeek Muller

Lambert Wolterbeek Muller - czołowy producent holenderskiego studia deweloperskiego Guerrilla Games, z branżą elektronicznej rozrywki związany od 2002 roku, kiedy to pracując wówczas dla firmy Davilex Games B.V. występował w roli projektanta oraz programisty takich tytułów,...

Mark Norris

Mark Norris

Mark Norris - starszy producent (senior producer) w holenderskim zespole deweloperskim ze studia Guerrilla Games - swoją karierę w branży gier wideo rozpoczął pracując nad jedynymi z największych marek w historii branży elektronicznej rozrywki - NFL (Electronic Arts), League...

Jan-Bart van Beek

Jan-Bart van Beek

Jan-Bart van Beek - dyrektor kreatywny (Art Director) w studiu deweloperskim Guerrilla Games (Amsterdam, Holandia), gdzie odpowiedzialny jest przede wszystkim za jakość oraz kierunek artystyczny zarówno oprawy wizualnej produkcji firmy, jak i animacji wykorzystywanych w grach tego...

Hermen Hulst

Hermen Hulst

Hermen Hulst - dyrektor zarządzający (managing director) oraz współzałożyciel studia deweloperskiego Guerrilla Games, które utworzone zostało w Holandii w 2000 roku, za sprawą części pracowników opuszczających zespół Lost Boys Games. Umiejscowione w Amsterdamie studio...

DLC

Killzone: Shadow Fall - Intercept

Killzone: Shadow Fall - Intercept - pierwszy, ale jednocześnie niezwykle rozbudowany dodatek przygotowany przez studio Guerrilla Games z myślą o Killzone: Shadow Fall. Głównym celem rozszerzenia jest wprowadzenie do gry trybu kooperacji, w którym jednocześnie może wziąć udział maksymalnie czterech graczy.

W Killzone: Shadow Fall - Intercept gracze wcielają się w elitarną drużynę VSA (Vektańska Agencja Ochrony) znaną jako wywiadowczy oddział Alpha. Działając za linią wroga głównym zadaniem oddziału jest przechwycenie wojskowej transmisji Helgastów oraz jej retransmisja do kwatery głównej VSA. Zadanie jednak nie jest proste, gdyż próba nawiązania połączenia i złamania zabezpieczeń wykonywana jest w momencie ciągłych ataków przeciwnika.

Ale zespół Alpha do oddział świetnie wyszkolonych i spersonalizowanych pod względem umiejętności żołnierzy - snajper, szturmowiec, medyk i taktyk, odpowiednio wykorzystując swoje zdolności, są w stanie nie tylko poprawnie wykonać zadanie, ale przy okazji przeżyć.

Postępy graczy w złamaniu zabezpieczeń i retransmisji danych do centrali dowodzenia określane są głównie przez tzw. Team Score, zmuszający nas do pełnej kooperacji - wskaźnik ten zwiększa się w raz z kolejnymi, pozytywnymi próbami odparcia ataków wroga. Dodatkowo każdy z graczy oceniany jest indywidualnie (Personal Score) na podstawie liczby zabójstw, odpowiedniego wykorzystania umiejętności, etc.

Podobnie jak w przypadku oddziału graczy, tak i oddział Helgastów kierowany przez algorytmy sztucznej inteligencji ma jasno postawione cele i zadania bojowe - przeciwnicy będą systematycznie dostosowywać się do panujących na polu walki warunków, zmieniając taktykę ataku i obrony w taki sposób, by maksymalnie utrudnić graczom osiągnięcie postawionego przed nimi celu. Dodatkowo Helgaści w trakcie walki mogą przywołać do pomocy tak zwanych czempionów, niezwykle groźnych żołnierzy wyposażonych w unikalne zdolności.

Killzone: Shadow Fall - Intercept dodaje do gry 4 mapy inspirowane lokacjami z trybu singleplayer Killzone: Shadow Fall. Dodatek dostępny będzie za darmo dla posiadaczy Season Pass.

Premiera: 2014-06-30

Trofea Killzone: Shadow Fall - Intercept

Pyromaniac Pyromaniac Get 250 kills with the Assault's Breacher automatic shotgun in co-op
High And Dry High And Dry Get 250 kills with the Marksman's LS70 sniper rifle in co-op
Necromancer Necromancer Revive 50 Team mates in co-op
Tactical Triplets Tactical Triplets Get 250 kills with the Tactician Turrets in co-op
Bare Hands Bare Hands Get 25 brutal melee kills as each of the four Combat Roles in co-op
Wallstreet Banker Wallstreet Banker Bank 2500 points as each of the four Combat Roles in co-op
Co-op Captain Co-op Captain Win 50 co-op games

Forum Dyskusyjne

Brak wątków na forum.

Materiały Video

Killzone: Shadow Fall - Announce Trailer

Inne gry na PS4

Killzone Shadow Fall - okładka
  • 18+
  • Przemoc
  • Online
Strony Internetowe
Killzone Shadow Fall | PS4 - Data Premiery
PL 2013-11-19
UK 2013-11-29
US 2013-11-15