Generalnie czynne mamy zawsze. Rejestracja

DRIVECLUB BIKES PS4 - Recenzja

DRIVECLUB BIKES - okładka
  • 3+
Producent Wydawca Platforma Ostatnia Modyfikacja
Evolution Studios Sony Computer Entertainment PS4 2015-10-28 22:06:51
9 / 10

Na Plus

  • motocykle!!!
  • świeżość rozgrywki
  • dynamika i model jazdy

Na Minus

  • hmmm, mało motorów?
avatar

egocentryk
872982 pkt.

ranga

Wiele miesięcy musiało minąć, zanim DRIVECLUB stał się grą, którą deweloperzy chcieli przedstawić graczom - ogromne początkowo problemy z właściwie niedziałającymi tygodniami funkcjami społecznościowymi, będącymi w dużej mierze istotą gry, problem z niedziałającymi serwerami, czy też niejasna sytuacja edycji przygotowywanej gdzieś na uboczu z myślą o PlayStation Plus była powodem irytacji wielu graczy i wpłynęła na ocenę gry przez recenzentów.

Z tygodnia na tydzień sytuacja zaczęła się klarować - Evolution Studios poprawiło praktycznie wszystkie napotkane we wczesnej fazie debiutu gry błędy, uruchomiło serwery i udowodniło posiadaczom przepustki sezonowej, że kwota na nią wydana jest jedną z najlepszych inwestycji w historii DLC. Dodajmy do tego systematyczne, darmowe aktualizacje, czy też obłędnie prezentujące się zmienne warunki atmosferyczne - koniec końców DRIVECLUB okazał się w moim odczuciu najlepszą z dotychczas wydanych gier wyścigowych na konsolę PlayStation 4.

Czy można świetny produkt uczynić jeszcze lepszym? Panowie z Evolution Studios twierdzą, że jest to możliwe i oddają w ręce graczy dodatek o nazwie DRIVECLUB: BIKES. Cel rozszerzenia jest jeden - dać graczom możliwość wzięcia udziału w wyścigach na wszystkich wydanych do tej pory trasach za kierownicą superszybkich motocykli wyścigowych.

DRIVECLUB: BIKES należy rozpatrywać zarówno w kategorii DLC, jak i samodzielnego rozszerzenia - w tym drugim jednak przypadku, gdy gracze nie posiadają podstawowej wersji gry, cena jego zakupu jest nieznacznie wyższa. Twórcy przygotowali dla nas zupełnie nowy Tour składający się z 42 wyzwań, rozgrywających się na znanych graczom torach z miejsc takich, jak Chile, Indie, Japonia, Kanada, Szkocja, czy też Norwegia - 6 mistrzostw wieńczących dzieło i 12 motocykli takich producentów, jak Yamaha, Ducati, Kawasaki, Honda, Bimota, czy też BMW.

I jak to się sprawdza? DRIVECLUB: BIKES skierowany jest nie tylko do fanów serii, ale i do fanów wszelkich wyścigów motocykli sportowych i w obu rolach sprawdza się rewelacyjnie. Każda z przygotowanych przez twórców tras z myślą o pierwotnej jej funkcji idealnie nadaje się również pod wyścigi motocyklowe - bez względu na to, czy są to kręte trasy Chile, czy też ogromne odcinki relatywnie delikatnych łuków w Japonii.

Model jazdy opiera się na algorytmach tworzonych z myślą o DRIVECLUB - będąc de facto czymś pośrednim pomiędzy symulacją znaną, chociażby z Project: CARS, a totalnym arcade jakie niesie za sobą seria Need for Speed. Tutaj dochodzi jednak fakt, iż ścigamy się niezwykle szybkim motocyklem, który nie tylko jest pojazdem lżejszym, ale przede wszystkim porusza się na dwóch kołach - przez co dość często łatwo stracić sterowność przy dużej prędkości, kiedy z jakiegokolwiek powodu jedno z kół straci kontakt z podłożem - biorąc pod uwagę fakt, iż trasy w DC to nie tylko proste odcinki wymieszane z zakrętami, ale również wzniesienia sytuacja ta zdarza się dość często wpływając oczywiście na stopień trudności. Dodajmy do tego śliską nawierzchnię przy padającym deszczu i śniegu, a o wypadek, czy też stratę dobrej lokaty pod sam koniec wyścigu naprawdę nie trudno.

A skoro już przy stopniu trudności jesteśmy - Tour w DRIVECLUB: BIKES jest zdecydowanie trudniejszy, niż ten z pierwotnej wersji DRIVECLUB - zaliczenie wszystkich wydarzeń na komplet gwiazdek jest znacznym wyzwaniem i z pewnością zmusi graczy do wielokrotnego powtarzania wielu z nich. Pikanterii dodaje fakt, iż przy próbach czasowych często nie wystarczy samo zaliczenie wymaganego przez twórców czasu na przejazd, ale trzeba tego dokonać jadąc całe okrążenie bez popełnienia najdrobniejszych nawet błędów - ułamek sekundy poza trasą, czy też zbyt mocny skrót niwelują okrążenie, które wówczas trzeba zaliczyć od nowa.

DRIVECLUB: BIKES wprowadza do gry również zupełnie nowy rodzaj wydarzeń - tak zwaną biegłość - w odcinkach tych oceniany jest nie tylko czas przejazdu, ale również prędkość, oraz styl jazdy zarówno na przednim, jak i tylnym kole.

DRIVECLUB: BIKES kosztuje na PlayStation Store 63 złote (w przypadku posiadania oryginalnej wersji gry) - za wspomnianą cenę poznacie DRIVECLUB zupełnie z innej strony. Evolution Studios wykonało kawał solidnej pracy dając graczom możliwość ścigania się w doskonale znanym im środowisku za pomocą superszybkich motocykli wyścigowych - udowadniając tym samym, że ciągle chcą wspierać przygotowaną przez siebie grę. Oby tak dalej, świetna robota.