Generalnie czynne mamy zawsze. Rejestracja

Detroit: Become Human PS4

Ocena gry: - / 10 - Głosów: 0

  • Detroit: Become Human (PS4) - Screenshot #1
  • Detroit: Become Human (PS4) - Screenshot #2
  • Detroit: Become Human (PS4) - Screenshot #3
  • Detroit: Become Human (PS4) - Screenshot #4
  • Detroit: Become Human (PS4) - Screenshot #5
  • Detroit: Become Human (PS4) - Screenshot #6
  • Detroit: Become Human (PS4) - Screenshot #7
  • Detroit: Become Human (PS4) - Screenshot #8
  • Detroit: Become Human (PS4) - Screenshot #9
  • Detroit: Become Human (PS4) - Screenshot #10
  • Detroit: Become Human (PS4) - Screenshot #11
  • Detroit: Become Human (PS4) - Screenshot #12

Detroit: Become Human - gra przygodowa, interaktywny dramat - produkcja francuskiego studia deweloperskiego Quantic Dream, na czele którego stoi scenarzysta David Cage, mający na swoim koncie takie produkcje, jak Fahrenheit, Heavy Rain, czy też Beyond: Two Souls. Tytuł ten jest przygotowywany ekskluzywnie z myślą o konsoli PlayStation 4.

Detroit de facto jest rozwinięciem i kontynuacją koncepcji przedstawionej w demie technologicznym zatytułowanym Kara, które światło dzienne ujrzało 10 marca 2012 roku - opowiadało ono krótką historię androida nowej generacji przejawiającego oznaki ludzkiej inteligencji.

Gra po raz pierwszy zapowiedziana została 27 października 2015 roku w trakcie Paris Game Week w postaci oficjalnej zapowiedzi wideo zatytułowanej 'Detroit - Become Human'.

Fabuła

Scenariusz gry Detroit: Become Human umiejscowiony został w przyszłości, w realiach science-fiction - ludzkość żyje w zaawansowanym technologicznie świecie, w którym na co dzień wykorzystywane są przypominające z wyglądu ludzi androidy - jednostki przydzielone nie tylko do wykonywania standardowych, prozaicznych czynności, ale również obiekty będące własnością bogatszej części społeczeństwa, które wykorzystują je na przykład do zaspokajania seksualnych potrzeb.

Cześć z androidów, ze względu na zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji, zaczyna przejawiać oznaki samoświadomości - zdając sobie sprawę, że żyją w świecie, w którym są w bezduszny sposób wykorzystywane przez ludzi postanawiają odzyskać kontrolę nad własnym życiem.

Mechanika Rozgrywki

Detroit: Become Human to przygodowa gra akcji zaprezentowana z perspektywy trzeciej osoby (TPP). W trakcie gry gracze wcielają się w troje różnych postaci (Kara, Connor oraz Markus), poznając linię fabularną przygotowaną przez twórców z punktu zupełnie odmiennych perspektyw. Rozgrywka w ogromnym stopniu koncentruje się na aspektach związanych z opowiadaną historią - scenariusz produkcji bezsprzecznie jest najważniejszym elementem gry.

Postęp fabuły oraz jej konkretne wątki zależne są od wyborów moralnych podejmowanych przez gracza w trakcie zabawy - część z postaci, w wyniku podjętych działań, może w trakcie historii zginąć, nie oznacza to jednak w żaden sposób zakończenia gry - historia kontynuowana jest dalej. Autorzy przygotowali kilka odmiennych zakończeń - wszystkie zależne od zachowań gracza w trakcie trwania linii fabularnej.

Proces Produkcji gry Detroit: Become Human

W drugiej połowie 2013 roku David Cage, założyciel i CEO studia Quantic Dream, był we wczesnej fazie produkcji gry Detroit: Become Human, która miała być zbudowana na kanwie konwencji zastosowanej w Heevy Rain i Beyond: Two Souls, ale miała cechować się również zupełnie odmiennym podejściem do interaktywnego dramatu. Niedokończony jeszcze skrypt scenariusza - składający się z tysięcy stron - przekazany został zespołowi projektowemu. W tym czasie inżynierowie studia pracowali nad nowym silnikiem kładącym duży nacisk na rendering, dynamiczne oświetlenie, cieniowanie oraz pracę kamer.

Casting na odtwórców głównych ról odbywał się na terenie Los Angeles, w Londynie i Paryżu - obejmował przesłuchania ponad 220 aktorów, którzy mieli odwzorować 300 postaci występujących w grze. Każdy z nich został zeskanowany w 3D i ich modele posłużyły do wykreowania bohaterów nowej produkcji studia. Nastąpił proces kręcenia oraz animacji ujęć i po ponad półtora roku ten etap prac został zakończony. W październiku 2016 roku David ukończył skrypt scenariusza, który określał najbardziej złożoną pracą wykonaną w dotychczasowej karierze, jako scenarzysta i reżyser.

Gra Detroit: Become Human oparta jest na zaprezentowanym w 2012 roku demie technologicznym 'Kara' przygotowanym na konsoli PlayStation 3. David Cage chciał pociągnąć pomysł dalej, mimo że pierwotnie gra na bazie tego dema nie była planowana - w podjęciu decyzji pomogli też fani, którzy chcieli zobaczyć dalszy ciąg historii. Inspiracją do stworzenia gry była książka naukowa 'The Singularity Is Near: When Humans Transcend Biology' autorstwa naukowca, badacza i futurysty - Ray'a Kurzweila - tytuł porusza szeroko pojęte aspekty związane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.

W trakcie wstępnych szkiców scenariusza narodził się pomysł, by maszyny występujące w roli androidów cechowały się emocjami i samoświadomością. Miasto Detroit wybrane było całkowicie świadomie na miejsce akcji - studio chciało odświeżyć wizerunek upadłego obecnie miasta, które miało historyczny wręcz wpływ na rozwój amerykańskiego przemysłu. Twórcy z Quantic Dream pojechali więc do Detroit robiąc właściwy rekonesans w postaci zdjęć, wizyt w opuszczonych budynkach/fabrykach oraz rozmów z mieszkańcami na temat historii tego miejsca.

Nagrody

Gra Detroit: Become Human została nominowana w 2016 roku do nagrody 'Best of E3 Game Critics Awards', jednakże przegrała wyścig z produkcją studia Guerrilla Games - Horizon: Zero Dawn.

Postaci

Kara

Kara

Kara - postać fikcyjna, jedna z głównych bohaterek przygodowej gry akcji francuskiego studia deweloperskiego Quantic Dream - Detroit: Become Human (projektu tworzonego ekskluzywnie z myślą o konsoli koncernu Sony Interactive Entertainment - PlayStation 4) - zespołu odpowiedzialnego...

Connor

Connor

Connor - druga z trzech grywalnych postaci, będących głównymi bohaterami interaktywnego dramatu, przygodowej gry akcji tworzonej przez studio deweloperskie Quantic Dream - ekskluzywnie dla posiadaczy konsoli PlayStation 4 - Detroit: Become Human (pierwszy pełnoprawny projekt zespołu...

Markus

Markus

Markus - postać fikcyjna, trzecia z grywalnych postaci występujących w grze Detroit: Become Human - interaktywnym dramacie i jednocześnie przygodowej grze akcji, tworzonej ekskluzywnie z myślą o konsoli PlayStation 4 przez francuskie, założone w 1997 roku w Paryżu, studio deweloperskie...

Deweloperzy

David Cage

David Cage

David Cage (a właściwie David De Gruttola, ur. 9 czerwca 1969 roku) - pochodzący z Francji muzyk, scenarzysta oraz projektant gier video. Założyciel studia deweloperskiego Quantic Dream specjalizujące się w produkcji interaktywnych dramatów - David napisał scenariusz oraz wyreżyserował...

Guillaume de Fondaumiere

Guillaume de Fondaumiere

Guillaume de Fondaumière (urodzony 28 czerwca 1971 roku w Marsylii na terenie Francji). Pierwszą swoją firmę założył będąc w wieku 16 lat, a profil działalności C. de C. Promotion, bo tak właśnie nazwana została spółka, obejmował organizowanie imprez tanecznych, pokazów...

Forum Dyskusyjne

Brak wątków na forum.

Materiały Video

Launch Trailer

Interview: Creating Detroit 2038

TV Commercial Kara

TV Commercial Connor

TV Commercial Markus

TV Commercial

Art of Detroi

Demo - What’s Your Story?

Behind The Music

Connor Interview

Markus Interview

Kara Interview

Connor

Kara

Markus

Available 05.25.18

Kara Demo Commentary

PGW 2017 Trailer

New Gameplay with David Cage

PS4 Trailer

E3 2016 Trailer

Inne gry na PS4

Detroit: Become Human - okładka
  • 18+
  • Dyskryminacja
  • Sex
  • Przemoc
Detroit: Become Human | PS4 - Data Premiery
PL 2018-05-25
UK 2018-05-25
US 2018-05-25