Generalnie czynne mamy zawsze. Rejestracja

Alien: Isolation - okładka
  • 18+
  • Strach
  • Przemoc
  • Online

Alien: Isolation - PS4 Ciekawostki

1

William Hope, kanadyjski aktor filmowy i teatralny, który wcielił się w rolę porucznika Gormana w filmach Obcy, wciela się w postać Marshala Waitsa w Alien: Isolation - nie tylko podkłada wspomniane postaci głosu, ale i jej model został wykonany na podstawie rzeczywistego wyglądu aktora.

2

Na wielu poziomach gracze mogą znaleźć jednorożce wykonane z origami - to odniesienie do filmu 'Blade Runner', którego reżyserem był również reżyser serii 'Obcy' - Ridley Scott.

3

Zamiast poruszać się zdefiniowaną wcześniej ścieżką, algorytmy sztucznej inteligencji Obcego zostały zaprogramowane tak, by aktywnie polować na gracza wykorzystując pole widzenia, wydawane przez niego dźwięki oraz zapach. Elementy AI zostały zaprojektowane biorąc pod uwagę szereg czynników behawioralnych, które sukcesywnie są odblokowywane przez grę, co sprawia wrażenie, iż Obcy uczy się na podstawie każdej interakcji z graczem i dostosowuje strategię polowania do aktualnej sytuacji.

To prowadzi do ciekawych zachowań, jak np. próba zbadania przez Obcego drugorzędnych, na pierwszy rzut oka nieistotnych źródeł, których przyczyna może niepokoić - jeżeli postać Obcego zauważy otwartą szafkę lub też śluzę, to Obcy będzie szukał osoby, która ją otworzyła.

4

Mimo, że akcja gry rozgrywa się w przyszłości, to wykorzystana w niej technologia sprawia wrażenie, jakby została zaprojektowana w latach 70. XX wieku - co ma pasować do realiów pierwszego filmu z serii 'Obcy'.

5

Wytwórnia 20th Century Fox udostępniła zespołowi deweloperów z The Creative Assembly ponad 3TB (terabajty) zarchiwizowanych danych dotyczących pierwszego filmu z serii Obcy - wliczając w to notatki dotyczące projektu, zdjęcia zza kulis, materiały wideo oraz oryginalne nagrania dźwiękowe - to wszystko miało deweloperom pomóc w odtworzeniu unikalnej atmosfery filmu podczas produkcji gry.

Oprócz powyższych materiałów studio The Creative Assembly dostało również oryginalną ścieżkę dźwiękową, która nagrana została ponownie przez orkiestrę, wśród której członków były osoby pracujące nad oryginałem.

6

Element silnika, na którym wykonana została gra, odpowiedzialny za efekty dźwiękowe jest w pełni dynamiczny - muzyka oraz efekty dźwiękowe dostosowują się do akcji gracza i są różne np. w zależności od tego, czy gracz akurat ukrywa się przed Obcym, czy też przed nim ucieka.

7

Postać obcego została zaprojektowana w taki sposób, by jak najwierniej odwzorowywać oryginał, którego autorem był H. R. Giger - wliczając w to półprzeźroczystą głową, w której pod 'skórą' widać elementy czaszki Obcego. Jedynym elementem zmienionym w projekcie względem oryginału było ułożenie nóg - twórcy chcieli nadać im bardziej ludzki wygląd, co z kolei przydatne było w sekwencjach, w których postać gracza spotyka się z Obcym.

8

Postać Obcego wydaje szereg dźwięków, których uważne rozpoznanie przez gracza może stanowić formę wskazówek dotyczących aktualnego zachowania tego drapieżnika - np. krzyk może oznaczać, że stworzenie zamierza zaatakować, inne dźwięki z kolei mogą wskazywać, że Obcy dostrzegł coś lub też ponownie szuka utraconego wcześniej tropu prowadzącego do gracza.

9

Sceny z wykorzystaniem broni zostały w grze Alien: Isolation ograniczone do niezbędnego minimum - twórcy byli zdania, że przeładowanie tego typu produkcji akcją, jak to miało miejsce np. w przypadku serii Dead Space, zabija cała atmosferę grozy.

10

Poziomy obecne w grze zostały zaprojektowane tak, by cechować się wieloma punktami wejścia/wyjścia - co miało zapewniać alternatywne ścieżki ruchu zarówno dla graczy, jak i dla postaci Obcego.

11

Akcja gry osadzona została przez twórców pomiędzy filmami Obcy - 8. pasażer Nostromo (1979), a Obcy: Decydujące Starcie (1986).

12

Studio The Creative Assembly stworzyło ponad 70 różnych zestawów animacji, z których korzystać postać Obcego występująca w grze Alien: Isolation.

13

Twórcy zadedykowali grę Simonowi Franco - który był jednym z programistów tego projektu, jednakże zmarł z powodu raka w czerwcu 2014 roku - w trakcie procesu deweloperskiego.

14

Statek, który przywozi nagrania lotu Nostromo na stację, w której toczy się akcja gry, nazwany został Anesidora - to alternatywna nazwa Pandory, którą w greckiej mitologii stworzył Zeus, by ukarała ludzkość za kradzież ognia Prometeusza (bezpośrednie nawiązanie do filmu Prometeusz).