Uncharted: Drake's Fortune PS3 Ciekawostki
1 |
Nolan North (wcielający się w rolę Nathana Drake'a) oraz Emily Rose (Elena Fisher) wzięli udział w sesjach motion-capture. |
2 |
To pierwsza odsłona serii Uncharted, w której Elena Fisher występuje od samego początku -mimo, że postać ta jest niezwykle ważna dla całego cyklu przygód, których bohaterem jest Nathan Drake. |
3 |
Nathan Drake był tworzony z myślą odzwierciedlenia zwyczajnej, ludzkiej postaci - zupełnie inaczej, niż ma to miejsce w przypadku serii Tomb Raider oraz jej głównej bohaterki (Lara Croft). To postać, która wielokrotnie pokazana jest w trakcie niesamowitego wręcz stresu - znajduje się w sytuacjach, które są na skraju jego umiejętności. Główna reżyserka gry, Amy Hennig, uważała iż postać twardziela nie będzie pasować do tworzonej przez nią i studio Naughty Dog historii. |
4 |
We wczesnych zwiastunach i materiałach reklamowych promujących grę Elena miała krótkie, ciemno-brązowe włosy - finalnie jednak nie tylko ich kolor został zmieniony, ale i twórcy prawie całkowicie przemodelowali postać kobiety. |
5 |
Gra Uncharted: Drake's Fortune wydana została również na konsolę PlayStation 4 (PS4) w formie reedycji zatytułowanej UNCHARTED: The Nathan Drake Collection - dodatkowo w kompilacji tej znalazły się pozostałe dwie części trylogii wydanej pierwotnie na PlayStation 3 - Uncharted 2: Among Thieves oraz Uncharted 3: Drake's Deception. Autorem zremasterowanej wersji są deweloperzy ze studia Bluepoint Games. |
6 |
Proces deweloperski gry rozpoczął się pod kodową nazwą 'Big'. |
7 |
Po pierwszej publicznej prezentacji gry, elementy takie jak części platformowe, czy też strzelanie były bezpośrednio porównywane do serii Tomb Raider - w branży elektronicznej rozrywki nowy projekt prezentujący przygody Nathana Drake'a szybko uzyskał wówczas ksywę "Dude Raider". |
8 |
Występujący w grze Sir Francis Drake w rzeczywistości faktycznie pochowany został w ołowianej trumnie, która złożona została w morzu karaibskim w okolicach Portobelo (miasto portowe w prowincji Colón w Panamie). Badacze do dzisiaj szukają szczątek tego angielskiego korsarza. |
9 |
W niemieckiej wersji językowej, z dialogów obecnych w grze, usunięto wszystkie odwołania do 'nazistów', a sam zwrot zamieniony został na normalną, nieszkodliwą formę 'oni', 'załoga', etc. |
10 |
Nazwa hydroplanu, którego właścicielem jest Victor Sullivan, Hog Wild, jest bezpośrednim odwołaniem do jednego z poziomów dostępnych w pierwszej odsłonie gry Crash Bandicoot. |
11 |
Akcja gry rozgrywa się w 2006 roku. |
12 |
Na początku gry Nathan delikatnie nawiązuje do swojego pobytu w Panamskim więzieniu. Ten element jego historii został dopiero zaprezentowany, w formie wspomnień, w trakcie wydarzeń rozgrywających się w Uncharted 4: A Thief's End. |
13 |
Emily Rose, aktorka wcielająca się w rolę Eleny Fisher w serii Uncharted, początkowo nie była w ogóle brana pod uwagę do tej roli - na castingu towarzyszyła po prostu swojej koleżance, która postanowiła wziąć udział w próbnych przesłuchaniach. Amy Hennig, reżyserka tej odsłony cyklu, zauważyła jednak, że zarówno Emily, jak i Nolan North świetnie dogadują się między sobą poza planem i czuć między nimi swoistą chemię - postanowiła więc zatrudnić dziewczynę do roli Eleny. |
14 |
Grając w Uncharted: Drake's Fortune na japońskiej wersji konsoli PlayStation 3 (bez względu na region samej płyty z grą) wszelka krew pojawiająca się po postrzeleniu przeciwników została zlikwidowana. Podobny zabieg cenzorski został zastosowany w przypadku Resistance: Fall of Man. |
15 |
Również japońska wersja konsoli PlayStation 3 otrzymała dodatkowy tryb trudności, który miał sprawić, że gra będzie znacznie łatwiejsza dla mieszkańców kraju kwitnącej wiśni - ten poziom trudności był jednak tak prosty, że testerzy japońskich konsol mieli problem ze sprawieniem, by sterowana przez nich postać zginęła w trakcie walki. |
16 |
Język obcy używany często w niektórych fragmentach gry (zarówno przez protagonistów, jak i antagonistów) to indonezyjski. |
17 |
W początkowym procesie produkcji deweloperzy chcieli, by mechanika walki odbywała się z cały czas aktywnym systemem auto-celowania. Pomysł został na szczęście porzucony, mimo że wiązał się z kilkoma tygodniami dodatkowych prac nad tym elementem gry. |
18 |
Kod gry składa się prawie z dwóch milionów linii, nad tytułem pracowało 70 osób ze studia Naughty Dog + sześciu zewnętrznych pracowników kontraktowych. Proces produkcji trwał 3 lata (w tym pierwszy rok tak zwanego procesu pre-produkcji). Deweloperzy korzystali w trakcie prac nad grą z takich narzędzi, jak Autodesk Maya, Pixologic ZBrush, Autodesk Mudbox, Adobe Photoshop i Adobe Illustrator. |
