Generalnie czynne mamy zawsze. Rejestracja

Folklore - okładka
  • 12+
Folklore | PS3 - Data Premiery
PL 2007-10-12
UK 2007-10-12
US 2007-10-09

Folklore - PS3

Ocena gry: 7 / 10 - Głosów: 1

  • Folklore (PS3) - Screenshot #1
  • Folklore (PS3) - Screenshot #2
  • Folklore (PS3) - Screenshot #3
  • Folklore (PS3) - Screenshot #4
  • Folklore (PS3) - Screenshot #5
  • Folklore (PS3) - Screenshot #6
  • Folklore (PS3) - Screenshot #7
  • Folklore (PS3) - Screenshot #8

Folklore (PS3) - w Japonii gra znana pod nazwą FolksSoul -Lost Folklore- (FōkusuSōru -Ushinawareta Denshō-) - gra akcji z elementami RPG (role-playing) stworzona przez japońskie, z siedzibą w Tokio, studio deweloperskie Game Republic, Inc. ekskluzywnie z myślą o konsoli PlayStation 3. W roli wydawcy wystąpił koncern Sony Interactive Entertainment (ówcześnie Sony Computer Entertainment).

Akcja tytułu osadzona została w Irlandzkich oraz Celtyckich zaświatach i koncentruje się w okół młodej kobiety o imieniu Ellen oraz dziennikarza (Keats), którzy wspólnie próbują odkryć tajemnice kryjące się za przytulną osadą Doolin. W roli reżyserów gry Folklore wystąpili Yoshiki Okamoto oraz Takashi Shono. Scenariusz oraz dialogi przygotował Hidehisa Miyashita.

Światowa data premiery tytułu odbyła się początkowo na terenie Japonii - gra ukazała się na rynku 21 czerwca 2007 roku. Na terenie Ameryki Północnej oraz Europy projekt został wydany odpowiednio 9 oraz 12 października 2007 roku. Gra dostępna jest tylko i wyłącznie w wersji pudełkowej - nie ma możliwości jej pobrania z zasobów PlayStation Store.

Fabuła

Historia zaprezentowana przez twórców w Folklore rozpoczyna się w momencie, gdy młoda studentka Ellen dostaje nieoczekiwanie list od swojej, zmarłej wiele lat temu, matki - ta prosi dziewczynę od spotkanie. Ellen wyrusza więc w intrygującą podróż do malowniczej miejscowości Doolin, w której poznaje dziennikarza (Keats). Chłopak twierdzi, iż jemu również udało się nawiązać pewną formę kontaktu ze zmarłą przed wielu laty osobą - razem więc postanawiają rozwiązać tajemniczą zagadkę, rozpoczynając tym samym nieoczekiwaną podróż do tajemniczego, ale i zarazem fantastycznego świata.

Mechanika Rozgrywki

Folklore to przede wszystkim gra akcji z elementami znanymi z gatunku role-playing (RPG) - gracze wcielają się w postaci, eksplorując otoczenie i wdając się w ewentualne pojedynki - akcja zaprezentowana została w grze z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Do wyboru są dwie grywalne postaci będące elementarną częścią historii - Ellen oraz Keats - każda z nich cechuje się nie tylko innym stylem gry, ale i innymi, aczkolwiek zazębiającymi się, wątkami fabularnymi. Gra podzielona została na dwa główne obszary - świat rzeczywisty, na który składa się nadmorska osada Doolin oraz zaświaty zasiedlone przez folkowe stworzenia i duchy (oparte przede wszystkim na celtyckiej mitologii).

Będąc w Doolin gracze prowadzą swoją postać przez rejony wioski oraz miejsca ją bezpośrednio otaczające - w świecie rzeczywistym niemożliwe jest korzystanie z walki oraz umiejętności specjalnych, zamiast tego rozgrywka koncentruje się na eksploracji oraz interakcji z mieszkańcami (w tym rozwiązywanie questów prowadzących do postępów w fabule, co w końcu prowadzi do znalezienia przejścia do zaświatów).

W zaświatach mechanika rozgrywki przypomina przygodową grę akcji - walcząc z napotkanymi stworzeniami gracze mogą wykorzystywać specjalne umiejętności indywidualne dla każdej z postaci - każda z nich jednak, wykorzystując kontroler Sixaxis, może umierającego przeciwnika pozbawić duszy, która absorbowana jest przez naszą postać i wykorzystywana do przeprowadzenia kolejnych ataków. Styl gry zależy od wybranej wcześniej postaci - Ellen jest zdecydowanie bardziej defensywna, Keats natomiast wykorzystuje przypisane mu umiejętności do bardziej agresywnych, bezpośrednich ataków.

Proces Produkcji

Gra Folklore została po raz pierwszy zapowiedziana w trakcie konferencji E3 2006 i była określana mianem 'mrocznego fantasy następnej generacji'. Tytuł tworzony był przez studio Game Republic, Inc. pod nadzorem projektanta Yoshiki Okamoto, jaki wcześniej miał okazję pracować między innymi nad grami z serii Resident Evil. Zanim twórcy zdecydowali się na finalny tytuł tego projektu, gra powstawała pod nazwą 'Unknown Realms' - kodowa nazwa ciągle występuje w grze - jest de facto nazwą magazynu, dla którego pisze Keats.

Grywalne demo tego tytułu ukazało się pierwotnie na Japońskim PlayStation Network, debiutując w dniu 30 maja 2007 roku - obie grywalne postaci dostępne były w wersji demonstracyjnej, dodatkowo znalazły się w niej również stylizowane na komiksowe sceny przerywnikowe, obszar będący częścią Doolin oraz kilka miejsc, w których gracze byli zaznajamiani z mechaniką rozgrywki (walka, etc.). Naturalnie dała wersja demonstracyjna była w języku japońskim, pomijając kilka linii w języku angielskim, które wypowiadali sporadycznie Ellen oraz Keats.

22 sierpnia 2007 roku na Europejskim PlayStation Network również pojawiło się demo, ograniczone niestety czasowo - usunięte zostało z PlayStation Store w dniu 31 sierpnia 2007 roku.

Forum Dyskusyjne

Brak wątków na forum.