Generalnie czynne mamy zawsze. Rejestracja

Neil Druckmann

Neil Druckmann

Neil Druckmann - amerykański pisarz, dyrektor kreatywny oraz programista pracujący dla studia deweloperskiego Naughty Dog. Flagowa produkcja zespołu, przy której miał przyjemność pracować Neil, określana jest przez branżę elektronicznej rozrywki grą siódmej generacji konsol - The Last of Us. Neil jest laureatem dwóch prestiżowych nagród, które otrzymał w 2014 roku - BAFTA Games Award za najlepszy scenariusz (TLoU) oraz nagroda amerykańskiej gildii pisarzy za sposób prowadzenia historii (TLoU).

Edukacja

Neil studiował kryminologię na uniwersytecie Carnegie Mellon (Pittsburgh w stanie Pensylwania). W trakcie tego okresu kształcił się również z zakresu programowania utrzymując, że wiedza związana z tą dziedziną przychodziła mu niezwykle łatwo.

Kariera

Neil Druckmann rozpoczął pracę w branży elektronicznej rozrywki w 2004 roku, jako stażysta w firmie Naughty Dog - możliwość odbycia stażu zawdzięczał swojemu znajomemu i współwłaścicielowi firmy, jakim ówcześnie był Evan Wells. Po okresie wstępnym Neil został przeniesiony na stanowisko programisty, gdzie pracował przy takich produkcjach jak Jak 3 oraz Jak X: Combat Racing. W 2005 roku dołączył do zespołu pracującego nad Uncharted: Drake's Fortune, a cztery lata później objął stanowisko głównego projektanta Uncharted 2: Among Thieves.

Jednakże największy dotychczas osiągnięty sukces w karierze Neila to praca jako dyrektor kreatywny przy The Last of Us, z czym zresztą wiąże się dość ciekawa historia. Neil, po skończeniu prac nad sequelem Uncharted, miał objąć stanowisko dyrektora kreatywnego kolejnej gry studia Naughty Dog, którą wówczas miał być zupełny reboot serii Jak and Dexter. Neil uważał, że wydanie kolejnej gry ze wspomnianej serii będzie jedynie zagraniem marketingowym, bowiem studio w tym okresie nie mogło zapewnić świeżych doznań fanom marki.

Oryginalne i odważne podejście sprawiło, że zarówno Neil Druckmann, jak i Bruce Straley otrzymali zielone światło co do kształtu kolejnej produkcji ze stajni Naughty Dog. To był początek prac nad The Last of Us.