Generalnie czynne mamy zawsze. Rejestracja

Amy Hennig

Amy Hennig

Amy Hennig - niezwykle ceniona reżyser oraz scenarzystka gier video, była pracownica studia deweloperskiego Naughty Dog, obecnie na usługach Visceral Games. Amy swoją karierę w branży elektronicznej rozrywki rozpoczęła od Nintendo Entertainment System - jej pierwszy debiutancki projekt to Michael Jordan: Chaos in the Windy City, nad którym pracowała jako projektant.

Od tego momentu kariera Amy Hennig potoczyła się w błyskawicznym tempie - praca dla Crystal Dynamics przy serii Legacy of Kain, czy też wspomniana wieloletnia współpraca ze studiem Naughty Dog, gdzie Amy pracowała nad dwiema flagowymi seriami zespołu - Jak and Dexter oraz Uncharted.

Amy Hennig od wielu lat wyznaje zasadę, że kreatywna reżyseria oraz odpowiedni scenariusz jest o wiele ważniejszy, niż oprawa wizualna. Przez magazyn EDGE została nazwana jedną z najbardziej wpływowych kobiet w branży elektronicznej rozrywki.

Kariera

Amy Hennig rozpoczęła pracę w branży elektronicznej rozrywki pod koniec lat osiemdziesiątych, większość z jej wczesnych projektów obejmuje gry na NES (Nintendo Entertainment System), przy których piastowała stanowisko projektanta oraz animatora. Jednak jej pierwsze zlecenie wykonane zostało na zasadzie freelance i dotyczyło ElectroCorp, niewydanej gry na Atari 7800 opartej na Atari Lynx.

Następnym krokiem w karierze Amy był koncern Electronic Arts - gdzie pracując ponownie jako artysta oraz animator miała przyjemność współtworzyć Bard's Tale 4 oraz Desert Strike. Sukces wspomnianych produkcji zmienił ścieżkę zawodową Amy, która postanowiła zająć się projektowaniem, ale i również reżyserią gier.

We wczesnych latach dziewięćdziesiątych Amy Hennig rozpoczęła pracę dla Crystal Dynamics, gdzie asystowała zespołowi Silicon Knights przy tworzeniu Blood Omen: Legacy of Kain. Komercyjny sukces produkcji sprawił, że przy okazji następnego tytułu, Legacy of Kain: Soul Reaver, Amy objęła pieczę reżysera oraz scenarzystki. Podobnie sytuacja wyglądała w przypadku bezpośredniego sequela tej gry oraz Legacy of Kain: Defiance.

Dobre wyniki Amy zostały zauważone przez studio Naughty Dog, które zaproponowało kobiecie posadę dyrektora kreatywnego. Jej pierwszym projektem wykonanym wspólnie z ND była seria Jak and Dexter. Następnie losy Amy potoczyły się błyskawicznie - reżyseria oraz scenariusz dla serii Uncharted to jedno z największych dokonań Amy Hennig. Sukces pierwszej części sprawił, że w przypadku prac nad Uncharted 2: Among Thieves Amy prowadziła ponad 150 osobowy zespół deweloperów.

Po ukończeniu prac nad Uncharted 3: Drake's Deception oraz Uncharted 4: A Thief's End 3 kwietnia 2014 roku Amy opuściła Naughty Dog i dołączyła do zespołu Visceral Games, gdzie wspólnie z Toddem Stashwickiem pracuje nad niezapowiedzianą jeszcze grą z serii Star Wars.